Hets över:)

publicerat i Allmänt;
Min hetsperiod gick över denna gången oxå...varade i 6 dagar. Skillnaden denna gången är att jag inte anklagar mig själv. Funderade mycket på varför jag gjorde som jag gjorde, men jag lät det hända utan att anklaga mig själv för att jag visste att det skulle gå över.

Träffade sys bror mor och far idag. Som tur var mötte sys upp mig i stan medan de andra va på liseberg. Vi pratade av oss i två timmar innan jag skulle träffa mamma. Vi har inte pratat med varandra på över två månader, sen incidenten innnan min systers bröllop. Lite konstig stämmning blev det, men jag överlevde. Det var härligt att få krama pappa...har alltid varit pappas flicka, men jag känner att vi glider ifrån varandra mer och mer. Han vill så gärna hjälpa mig, men har så svårt att sätta sig in i min situation och försöka förstå mig. Han sårar mig när han försöker säja saker för att hjälpa. Han tyckte att jag blivit smal...
Älskar dig pappa och saknar den relation vi hade när jag var liten!

Har precis ätit frukost, två grova fullkornsmackor med kycklingfile på, är lagom mätt och belåten och ska strax sova ett par timmar. Har jobbat sista natten nu, så måste försöka vända tillbaka dygnen lite.

Tänkte på en sak härom dagen. ViktVäktarna är ju som gjort för att man ska få en ätstörning! Man räknar ju points...när jag var med där fick jag äta 18 p om dagen. Men tränade man kunde man spara p och om man åt mindre kunde man spara p för att få äta lite mer en annan dag. För mig blev det ju så att jag åt minimalt på veckorna för att kunna få frossa i mig på helgerna...kan ju lätt utvecklas till hetsätningar, vilket lätt kan leda till ångest....och sen är karusellen igång!

Konstigt det där...

Nu ska jag sova en stund, sen ska jag ipp och städa lägenheten...städa undan spåren efter mina sex dagars hetsätning...

Ha en underbar dag:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie.:

Nya tag.

Skönt att det är över. Känner du att du är påväg att trilla dit igen, skicka ett mail vettja, eller något, kan försöka peppa:)



Kram

Kommentera inlägget här :