Hetsätningsattack, rejäl sådan...

publicerat i Allmänt;
Sen typ fem har jag hållt på...ätit och spytt om vartannat...det var längesen nu! Jag har spytt då och då, men det var längesen jag drog ner passiennerna, stängde av mobilen och bara åt och spydde...

Tänker ändå inte anklaga mig själv en massa...jag är sjuk...det är såhär det är. Nu är jag bara fruktansvärt utmattad. Halsen svider och magen värker. Som vanligt känner jag mig ensammast i värden, även om jag läser blogg efter blogg och vet att jag inte är ensam...



Idag var bara en dag...kan inte ändra på nåt och tänker INTE gå och må dåligt över vad jag gjort!
Nu ska jag sova...behöver det, vet att morgondagen kommer vara jobbig...

God natt...fortsätt kämpa!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tant Malin:

Hej, jag läste en sån bra grej på en blogg (minns inte vilken). Det var en psykolog som frågade hur det kändes när man hetsätit fram till typ kl 5 en dag. "Som att man lika väl kan fortsätta för dagen är ändå förstörd" svarade tjejen. "Jaså," sa psykologen, "jag tycker man kan försöka tänka att vilken tur man har, det är många timmar kvar till kvällen som kan göra något bra av, så att dagen ändå slutar som en bra dag". Visst är det tänkvärt?!

2:a kommentar, skriven , av Marie:

Vilken fin blogg du har, personligt skriven och intressant att läsa! Jag känner igen mig så i ditt beteende. Jag har i några år lidit av ätstörningar men har utvecklat bulimi de senaste månaderna. Det är fruktansvärt. Man känner sig värdelös, ful, äcklig och ensam. Som du skriver så finns det mängder av bloggar som man läser där det är människor som är i samma situation, ändå känner man sig ensammast i hela världen! Sjukdomen är ond och envis, det krävs jobb för att övervinna den. Men vi ska övervinna den, det ska vi! Vi ska skratta bulimin rakt i ansiktet och vända ryggen till. Ta hand om dig och lycka till

Kommentera inlägget här :