Tankar

publicerat i Allmänt;

Såhär är det, man blir aldrig någonsin riktigt nöjd. Går man ner i vikt vill man bara att vågen ska visa ännu mindre siffror, går man upp i vikt så önskar man att man hade varit nöjd när man vägde lite. En konstant trötthet hänger över mig, vill helst bara sova bort tiden. Slippa visa mig ute, slippa frestelser.

Har tänkt mycket på behandlingen idag, jag är livrädd. Vad händer om allt går jättebra där och att jag fullständigt ballar ur igen när jag kommer hem, kan verkligen de tankar jag har i huvudet försvinna helt? Vill börja behandlingen nu, orkar inte jobba...tar för mycket på krafterna att både jobba och äta.

Imorgon ska jag träffa min behandlare igen, äntligen...hoppas hon kan svara på lite frågor. Tycker det är jobbigt att känna sig ensam, hade velat ha någon vid min sida i kampen, men det finns ingen. Det är jag och buimia nervosa...det har det alltid varit.

Ska snart till jobbet igen, har en klump av ångest i magen...orkar inte göra i ordning mat men vet att jag kommer behöva det för att palla jobba. Vill inte äta, vill bara bli smal! Vill banta bort mina problem, vara oberoende av mat...inte känna hunger och sug!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tant Malin:

Hej, nu har jag läst hela din blogg från början, vilken spännande läsning! Bra att du går på behandling. Men vet du, det låter som att du måste ta tag i den där "händelsen" som du nämner ibland. Få den ur dig så att du kan gå vidare. Man tror ofta att man kan gömma undan jobbiga känslor men nog fasen ligger de där och bubblar under ytan ändå...



Lycka till med behandlingen!

2:a kommentar, skriven , av M:

Ja, visst är det hemskt, med Ex. När man älskar en person så mycket! Hur ser eran relation ut nu då, om du vill berätta!

Ses ni?

Har bara läst detta inlägg ur din blogg, men känner igen mig. Men vet du, när du börjar må bättre, kommer du inte att behöva sakna någon vid din sida. För man måste kunna känna sig trygg i sig själv först. Så tänker jag när jag är ensam, inte för att det alltid fungerar, men att innan jag ska va me nån annan, måste ja gkunna vara med mig själv. Då tror jag man blir mer attraktiv också.

Har du läst Självkänsla nu, av Mia? Gör det!!! Den vänder inte upp och ner på världen, men den fick mig att börja tänka efter, hur det är att ha självkänsla..



Och härligt att du börjar med behandling :) Starkt!

Jag känner igen slutet du skrivit, att helst av allt vill man ju bara vara smal. Det är problemet för mig i min behandling, även om jag vet att jag måste äta för att bli frisk, så vill jag inte, samtidigt som jag vill mest av allt i hela världen bli frisk.

Angående jobbet, kan du inte fråga de som hjälper dig om du kan få vara sjukskriven? Du är ju sjuk! Är du så sjuk att du inte orkar jobba kan det kanske vara bättre?

Lyckokramar/M

3:e kommentar, skriven , av m:

Hej...igen

Har läst några fler inlägg nu, och oj vad jag känner igen mig! Så "kul", att hitta någon man känner igen ås mycket i! Fast jobbigt att det är fler med problem såklart, men vi ska ta oss ur dethär!

Kramar igen från M

Kommentera inlägget här :