Allt handlar om självkänslan..

publicerat i Allmänt;
In såg en sak idag...tror mina problem sitter i självkänslan...
Jag kan se kort på mig själv och tycka att jag är ju faktiskt inte så tjock. Kan prova kläder och faktiskt tycka att jag är fin...Tog kort med mobilen i morse på mig själv i trosor och linne och tänkte att människan på bilden är ju faktiskt ganska smal...
Men allt handlar om känslan, känner mig jämt och ständigt otroligt tjock och ful! Varje gån jag äter något känner jag hur jag bara växer, hur allt fett lixom placeras ut på kroppen. När jag går spänner jag varenda muskel för att fläsket inte ska dallra så mycket när jag rör mig. Känslan är fruktansvärd!

Var på sjukhuset idag..de har ser ganska allvarligt på hur läget är...om 18 månade är jag 25 och då kan jag inte vara kvar där, då är jag vuxen. Så målet är att inom dessa 18 månade bli helt frisk...Tanken är dygnetrunt vård=inläggning, sen dagvård och senare öppenvård...efter det är det väl utslussning och sen är väl tanken att jag ska klara mig själv...

Känns fruktansvärt skrämmande, men samtidigt en lättnad....det betyder ju faktiskt att mina tankar är sjuka och att man kan må bättre än vad jag gör nu...

Var i stan efter med en kompis, blev av med 1500 spänn! Handlade en klänning till hennes bröllop, ett par jeans och två munktröjor...mycket nöjd med mina inköp!!

Ha en mys kväll:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av AnnaP:

Oj oj oj. Jösses vad starkt av dig! Jag skulle aldrig kunna skriva ner mina känslor sådär, och sedan visa dem för någon annan. Jag skulle ALDRIG våga! Stark du är!



Och... förlåt om jag är på, du behöver verkligen inte svara... men exakt VARFÖR tog det slut? Pga humöret?



Är det här hemsidan? Eller har du inte kvar den?



Hur fort fick du hjälp när du väl sökte hjälp? :)

Kommentera inlägget här :