Varför vill jag bli frisk?

publicerat i Allmänt;
Jag vill bli frisk för att jag vill bli lycklig igen.
Jag vill bli frisk för att kunna umgås med vänner och familj utan att känna rädsla över om vi ska äta.
Jag vill bli frisk för att jag vill ha ett stabilt humör igen.
Jag vill bli frisk för att kunna engagera mig i andra.
Jag vill bli frisk för att någon gång vill jag uppleva kärlek....kunna ge och ta emot!
Jag vill bli frisk för att jag någon gång i livet vill ha barn..

Det enda jag kan komma på som argument är att jag vill inte bli frisk för det är så fruktansvärt jobbigt att kämpa.

Men jag är berädd att göra det ändå för jag vet att det kommer att bli så mycket lättare att leva sen...jag tänker alltid att jag kommer bli fet om jag bli frisk, men blir jag fet är jag ju inte frisk! Har man ett hälsosamt förhållande till mat kan man aldrig någonsin bli fet...

Idag har det varit jobbigt med maten...svårt med ångesten, men jag försöker verkligen...försöker plocka fram känslan jag hade igår morse när det är tufft, det är den känslan jag vill ha hela tiden sen!

kram!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

KÄMPA PÅ!!! Du är skitmodig & ge inte upp!!!

Kommentera inlägget här :