livrädd

publicerat i Allmänt;
jag är livrädd. Jag har fått en tid på sjukhuset...redan varit på bedömningssamtal och de ansåg att mitt fall var akut för att jag var så deprimerad...

Jag är livrädd för behandlingen, rädd för att jag ska misslyckas med det nya jobbet, rädd för att vara ensam, rädd för livet....jag vill ju inte ens leva!

Många gånger undrar jag hur mycket en människa kan vara med om...ofta förundras jag över hur mycke en kropp orkar innan den lägger av...jag undrar när min kropp lägger av, jag har misshandlat den länge nu!

Det är precis som att jag inte förtjänar att vara lycklig...någonting i min hjärna vill straffa mig för att jag har misslyckats med precis allt! Jag lär mig inte heller, jag fortsätter att misslyckas och straffen blir allt hårdare och hårdare..ångesten blir större och större och paniken kommer allt oftare och oftare!

Vill bara ramla ihop...smal och vacker, vara tunn som luft och aldrig mer behöva andas. Vill kunna sväva som en fjäder och bara känna mig lätt, inte vara till besvär för någon...bara vara fri! Vill vara en ängel...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ems:

Känner som dig också ibland. Man kan ju ställa sig frågan; ska livet vara såhär svårt och komplicerat?

2:a kommentar, skriven , av Sanna:

Ha en fin kväll:)

3:e kommentar, skriven , av Katie:

Jag känner igen mig så väl i dina ord!

Kommentera inlägget här :