Äcklad!

publicerat i Allmänt;
Jag slog upp ögonen, underbart lycklig att få vakna bredvid min prins, livet kändes fruktansvärt normalt. Jag gickr upp och åt den fralla han lämnade åt mig innan han gick och la sig imorse (han jobbade natt). Som vanligt infinner sig ångesten samtidigt som jag upptäcker att jag är mätt, att jag aldrig lär mig att sluta innan, HATAR att vara mätt! Blir rastlös i kroppen, att spy på hans toalett är inget alternativ....vad gör jag!? Jag gör det värsta som finns....går till skafferiet och inser att det finns chokladbollar som kanske kan dämpa ångestkänslorna.

Efter 10 år tillsammans med den här fruktansvärt plågande sjukdom borde jag ha lärt mig att jag inte kommer må bättre genom att äta en chokladboll, men bulimin har redan börjat uppta hela hjärnaktiviteten så givetvis äter jag den. Jag lyckas komma på bättre tankar trots allt och stannar vid en, tar tåget till stan och efter en stunds strosande i affärer har ångesten lagt sig...jag börjar bli lite småhungrig och tror att jag kan göra som alla andra en solig söndag som denna, nämligen fika!?

Efter 10 år tillsammans med min käre vän Bulimia Nervosa borde jag ha lärt mig att en morotskaka inte är svaret på mina hungerskänslor. Men förnuftet är som bortblåst och jag äter....lagom när ångesten börja infinna sig kommer jag på vad jag har gjort...jag har påbörjat en hetsätningsattack som jag vet är omöjlig att fullfölja för jag ska jobba! Återigen lyckas jag trycka undan ångesten, sätter mig på bussen till jobbet.

Hela tiden tänker jag på mat, vad jag ska köpa som är gott, men framförallt enkelt att spy upp...suget växer sig starkare under dagen och jag gör verkligen allt för att dämpa det. Försöker äta frukt och annat, men jag är omättlig!!!

När jag väl har gått av mitt pass är kl 00.00 inser jag till min besvikelse att pressbyrån precis har stängt. Vad gör man när man har planerat en hetsätningsattack och byggt upp suget under en hel dag. Längtan efter att få äta och sedan bara låta allt försvinna ner i toaletten. Tårarna i ögonen, rivert i halsen och magen som ömmar, finns det något bättre?!

När jag kommer hem letar jag febrilt efter något att hetsäta, men ingenting är bra nog....har tryckt i mig mackar, choklad och annat som jag har hittat, men ingenting tillfredsställer mig...sitter här och skriver i hopp om att ångesten ska släppa och att jag ska lyckas hålla mig borta från toaletten...
Jag vet att viktuppgången inte bero på en dags slarv och jag vet att havregrynsgrötsdieten inte är hållbart, men vad ska jag göra?!

Jag är så fruktansvärt äcklad av mig själv idag....jag är fet ful och inte värd att finnas!

Dagens matintag:

En grov fralla med smör, ost och tomat på, ett glas mjölk. ca 500 kcal
En chokladboll. ca 300 kcal
Te och en morotskaka. ca 300 kcal
Lakrisal. ca 100 kcal
En grov fralla. ca 300 kcal
1 kopp varm choklad, en banan. ca 200 kcal
Grönsakssoppa. ca 200 kcal
Ett äpple, en klementin. ca 150 kcal
250 ml youghurt, 1 banan. ca 300 kcal
2 knäckebröd, 1/5 banan. ca 250 kcal
2 ljusa mackor med smör och leverpastej, 2 grova mackor med smör och ost. ca 800 kcal
2 bitar mörk choklad och ca 8 dl coca cola lightca 100 kcal

DETTA GER ETT INTAG PÅ 3500 KALORIER!!! VI SNACKAR 1500 MER ÄN VAD MAN SKA ÄTA PÅ EN HEL DAG, NÄSTAN TVÅ DAGARS MATINTAG!!!!

Skäms så fruktansvärt mycket, två veckor kvar till inläggning och det enda jag kan tänka på är att jag kommer att vara fetast av alla patienterna!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anonym:

ojoj, sådär känner jag med! Man bygger upp ett sug under dagen, allt man kan tänka på är allt man ska köpa för attacken...man vill sååå gärna och kan inte tänka på annat, förrän man är där och allt ligger i toan...

Men du, blev det verkligen sådär många kalorier? jag är tveksam, oroa dig inte.

Vill säga med denna kommentaren att du inte är ensam. Du är stark som klarade stå emot att spy! bra gjort! Du gör framsteg hela tiden läser jag!

kram

Kommentera inlägget här :