Frihet

publicerat i Allmänt;
Tänk vilken frihet jag kommer att ha när sjukdomen inte längre fängslar mig. När jag själv bestämmer över mina tankar, mitt liv. Tänk vad mycket energi jag kan lägga på de människor jag älskar....
För varje dag som gå längtar jag mer och mer efter den friheten. För varje dag som går tar jag ett steg närmre ett liv i frihet.

Många dagar är tuffa och jag kämpar varje dag med att acceptera mig själv för den jag är, kämpar varje dag med att tycka att jag faktiskt är helt okej precis så som jag är. Det är tufft, självhatet sitter så djupt rotat i mig men de dagar som jag tycker om mig själv ser jag vad livet har att erbjuda!

Ibland får man välja bort saker för att själv må bra, men i slutänden är det värt det för tycker du om dig själv kan du även tycka om andra och framför allt kan du finnas där för de människor som betyder något för dig...

Jag har varit med om många jobbiga saker i mitt liv och ibland gräver jag ner mig men det blir jag absolut inte lycklig av. Jag vill ta med mig mina erfarenheter i en ryggsäck, plocka fram dom när det behövs, gråta om det behövs...Jag vill att min ryggsäck ska vara lätt att öppna och lätt att stänga. Jag vill kunna bestämma själv när det är dags att ge sina erfarenheter en liten tanke, en bearbetning. Jag vill inte bära omkring på en ångersfylld ryggsäck...och jag ska komma dit mina vänner! Jag vill ha min ryggsäck som ett smörgåsbord, men positiva och negativa saker. Jag vill leva mitt liv och kunna andvända mig av det som jag har med mig i min ryggsäck. Jag vill kunna dela med mig till andra av vad som finns i den och jag vill kunna ta del av andras ryggsäckar, plocka ur och fylla på vid behov!

Idag känner jag en inre ro, en trygghet. Jag ser ljust på framtiden, känner kärlek idag. Längtar efter min älskade syster, hon e så klok och h ar gett mig så mycket i livet. Min allra bästaste...det finns ingen som henne. Saknar far och bror, vet att vi en vacker dag kommer att ha en underbar relation....

Ta hand om er underbara, ni är unika!

Kommentera inlägget här :