2008-10-27 kl 03.00

publicerat i Allmänt;
Så många sömnlösa nätter det har blivit. Kroppen värker, tankarna snurrar och magen smärtar. Jag är trött men jag kan inte sova, du ger mig ingen ro, låter mig aldrig vara ifred. En ständig plåga är vad du är och inte en sekund låter du mig vila!
Jag har gett upp att vara arg och bitter på dig, det tjänar ingenting till. Du är och förblir min värsta fiende, min bästa vän.
 
Jag hoppas bara att jag en vacker dag förstår dig. Då kommer du att finnas där men den dagen jag förstår dig, då kan jag resonera med dig. Du kommer alltid att finnas där, men den dagen jag förstår vad du gör med mig och vilken kraft du besitter, den dagen kommer du inte längre kunna påverka mitt liv, min vardag.

Jag är trött på att du styr över mig och min kropp. Mitt liv är bara mitt och jag kommer ta tillbaka det även om du kämpar emot.

Jag måste samtidigt få tacka dig för att du har funnits i mitt liv i 10 år. Utan dig hade jag aldrig varit den människa jag är idag. Jag är en stark människa med humor, empati och förståelse för andra människor i min närhet. Jag vet att jag är vacker även om du försöker intala mig något annat.
Du har hindrat mig mycket i mitt liv, men utan dig hade jag aldrig kännt den tacksamhet till livet som jag känner här och nu i denna stund. Du har fått mig att förstå att livet är värdefullt och att jag vill leva. Du har visat mig vad riktiga vänner är och hur viktigt det är med kärlek.

Så tack Bulimia Nervosa för att du funnits där och tack för att du finns! Du har varit en fiende länge men jag är redo att gräva ner stridsyxan, Du får ha dina åsikter en röst i mitt huvud. Jag kommer inte längre kämpa emot. Jag kommer lyssna på vad du har att säja, resonera med dig och därefter kommer jag att ta ett beslut.

Mitt liv är mitt, det kan du aldrig ta ifrån mig käre vän!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av vilsen:

Hej tjejen""

Jag förstår varenda ord du skriver..

Jag hade anorexia jag var 11 år och vid 15 års ålder till bullimi sedan 18 års ålder till hetsätning..Idag är jag 23 år..Kämpar för mitt liv..

Men även det är viktigt att ta adjö som du skriver brev till bullimin..drogerna har styrt mig i 10 år.Och jag tog farväl av dem..Har ett kamp idag..

KÄMPA VA STARK JAG VET ATT DET ÄR SVÅRT,MEN DET GÅR;)

tror på dig

Läs gärna mitt blogg

Kommentera inlägget här :