Hatar min sjukdom!

publicerat i Allmänt;
Hatar den över allt annat i världen! Den har förstört så mycket för mig och jag har fått nog! Den ska aldrig mer få komma i min väg för livet! Jag har inte levt på så länge och jag förtjänar precis som alla andra att leva! Ingen bråkar med mig ostraffat!

Jag ska kämpa och kämpa och kämpa! Tänker stå emot suget till hetsätning, suget till svält, suget till att kräkas men framförallt tänker jag stå emot suget till att räkna kallorier och suget till vågen. Det som sker automatiskt i hjärnan kan jag inte göra så mycket åt. Det jag kan göra något åt är att låta de onda tankarna passera, inte göra handling av dom!

Har fått kallelsen nu...inläggningen börjar närma sig och jag börja tveka...jag kanske inte är så sjuk, kanske finns det nån som behöver hjälpen mer än jag!

Åh...har så mycket tankar...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tant Malin:

Toppen att du sökt hjälp och får det!

2:a kommentar, skriven , av Åsa:

Kan vara sjukdomen som försöker "lura" dig att inte ta emot hjälpen. Du vet den del av dig som kanske vill fortsätta ha den där överdrivna kontrollen på mat och inte mat.

Sträck ut din hand o ta emot hjälpen :)

Lycka till!

Kommentera inlägget här :