Inläggning nära...

publicerat i Allmänt;
Var på bedömningssamtal igår för slutenvården. Fan va rädd jag är! Återigen bedömmer dom min situation ganska allvarligt...de undrade hur jag kände inför allt. Jag sa att jag inte tyckte att min situation va så allvarlig, att jag nog kommer fixa dethär själv...läkaren bara tittade på mig och sa att så brukar de som är allra sjukast säga.

Känner mig nedstämd...känner mig så fruktansvärt värdelös. Jag är snart 24 år och ska in på behandlingshem för bulimi, jag har verkligen lyckats här i livet! 12 veckor är behandlingen, 12 VECKOR! Tänk om jag inte blir frisk, då är hoppet ute för mig...

Min sista natt inatt, sen är jag ledig fyra! Alla på jobbet tror verkligen att jag är en glad och klämtjeck tjej. Är alltid posistiv och glad. Lite grabbig attityd, så många skämtar med mig. Inatt blev jag dock väldigt sårad, men jag sätter bara på ett leende som vanligt och ingen tror att jag blir berörd!
De kallar mig tjock...nya smeknamnet: klotet! Kul!

Jag vet ju att dom skojjar, men kan inte låta bli att ta åt mig...jag vet att jag inte är tjock är 166 cm och väger 62 kg...normalt bmi med andra ord! Har fått svälttankar i hjärnan. Åt två mackor till frukost, tänkte att jag skulle hetsa, men orkar inte! Idag är det fyra veckor sedan jag spydde och jag orkar inte! Vet att om jag skulle hetsa idag, så kommer jag sitta hemma och äta och spy under hela min ledighet, jag vill inte, jag vill leva! Men det är så svårt, så svårt...bulimitankarna är starkare än vanligt idag, vill verkligen kunna stå emot, kunna bekämpa dom, men känner mig så svag!

Ska lägga mig i sängen, dra tecket över huvudet och inte gå upp fören jag ska till jobbet!

Ge mig styrka!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av l:

du skriver så rakt från hjärtat på ngt sätt. jag bli väldigt koncentrerad.

ge en spydig kommentar tillbaka så kanske dom slutar, klotet?!!! De var riktigt fjantigt!

Jag vet att du inte tycker detta men gud vad skönt för dig att få experthjälp. NU kommer du bli frisk!

2:a kommentar, skriven , av Tant Malin:

12 veckor känns jättelångt nu, men tänk tillbaks på 19 juni, inte var det så himla längesen heller?

Jag håller tummarna för dig, underbart att de tar din sjukdom på allvar och att du får hjälp!!!!!!!!!!!

3:e kommentar, skriven , av Malin:

Jag har 19 dagar till mitt första hjälpsamtal... jag är redan död. Ta all ahjälp du kan få, så känner jag nu för jag har redan gett upp.. Kramar

Kommentera inlägget här :