Jag klarade det!

publicerat i Allmänt;
Jag klarade det!!! Så jädrans stolt...var tillochmed och bowlade med några kompisar på kvällen...köpte lite godis på vägen hem, men jag höll mig till det och INGET kräk!

David sov hos mig inatt, han höll om mig som bara han kan och fick mig att känna mig trygg, så trygg, behövde det efter en hel dags krigande med de onda tankarna...men jag vann!!! Finns så mycket jag vill säja till honom, saknar honom, vill att han ska krama mig, hålla om mig, vill ha den tryggheten som han gav mig...vill ha hans axel att luta mig mot, vill vara hans hjärta igen..

Vet inte vad det är med mig, är inne i någon slags längtan efter kärlek, men jag vet ju att jag inte kan hantera sånt nu...det är inget för mig!

Har jobbat 11 timmar idag, från 10.00-21.00. ALLA köpte pizza på jobbet, fick panik när de började prata om det...vill ju så himla gärna vara som alla andra, men tyckte ändå att det skulle vara att utmana ödet genom att äta en pizza. Jag värmde snällt min lasagne i mikron och va så glad när lunchen var över:)
Klarade mig utan ångest och slapp kräkningarna. På vägen hem unnade jag mig lite nötter och mörk choklad...jag har blivit besatt av det! Konstigt nog mår jag inte så himla dålig av att äta det, känns som ett bra alternativ till lösgodis, som jag absolut INTE kan hantera!

Imorgon går jag in på min tredje kräkfria vecka, ni anar inte hur stolt jag är över mig själv! Ska gömma vågen (åter igen) långt in i garderoben så att jag slipper se de ångestladdade siffrorna!!!

Tack för alla peppande bloggar och alla fina ord...kämpa på och tänk på att det är först då du gett upp som du inte längre kan bli frisk. Svackor och snedsteg gör vi alla, det är mänskligt och vi är inte mer än människor! Le åt sjukdomen...vi kommer övervinna den!

Sitter nu i min nya soffa och njuter...tröttheten börja att infinna sig och jag ska strax borsta gaddarna...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av lisa rosén:

ååå vad glad jag blir att läsa ditt härliga inlägg. gud vad duktig du är! you rock ;)

du är värd all beröm efter denna dagens prövning!

Kram på dig

2:a kommentar, skriven , av anonym:

jag håller med föregående kommentar! Grattis, vad skönt att känna det där som du beskrev! Jag blir så glad att det finns hopp=)

3:e kommentar, skriven , av Sandra:

hej. kul at hitta hit .:) glad för dina 3 kräkrfria veckor! fan vad bra jobbat

4:e kommentar, skriven , av Nikki:

Hej, jag är senil och har glömt svara...sry, mich´s!



Perioder av nedstämdhet och dåligt mående drabbas vi alla av till och från. Vi med ÄS kanske mer frekvent än andra... Är på väg upp ur denna berg-&dalbana och har nu, liksom du, kontakter uppe på Östra, vilket känns som en bra början!



Skulle ljuga om jag sa att jag inte kikade in hos dig ibland. Skönt se att det går så bra för dig! Va stolt!!

Tänker på dig med och hoppas det går bra med allt vad inläggning (och livet i allmänhet) heter! Ta hand om dig! och snälla, prata med D! Bli inte förvånad om han förstår. Kramar

Kommentera inlägget här :