En sund själ i en sund kropp!

publicerat i Allmänt;

En sund själ i en sund kropp, det är jag det! Jag blev förvånad i lördags när jag märkte att diskussioner om vikt och sådant fortfarande påverkar mig negativt. Att jag lyssnar mer på okunniga människor än vad jag lyssnar på läkare! Det gör mig irriterad. Hela söndagen var fruktansvärt jobbig, för hans ord att jag ska väga 56 kilo ekade i hjärnan på mig. Det var riktigt svårt att äta och hålla tiderna. Men idag skrattar jag åt honom för att han är så okunnig! Vad vet han om vad en kvinna i 25-års åldern ska väga?


Igår var jag på sjukhuset, viktuppgång igen...men vet ni, jag har aldrig mått så här bra! Jag är stolt över mina kvinnliga kurvor och jag trivs med mina bröst! De har blivit större och det är något jag är glad över.


Mitt BMI är normalt och jag är en frisk kvinna! Från och med nu ska jag bara lyssna på mina läkare. Dom vet vad dom pratar om och tack vare deras profession har jag kommit så här långt! Jag tittar mig i spegeln idag och är stolt över mig själv. Jag är en unik person med en stark personlighet och jag kommer att gå så fruktansvärt långt!

Jag älskar min familj och mina vänner av hela mitt hjärta och tänker aldrig någonsin sumpa den fina relationen som vi har byggt upp.


I sjukdomen är jag ensam, i friskheten finns det bara kärlek! Värme, kärlek och gemenskap, det väljer jag!

Så mina vänner....67 kilo stolt Michaela möter världen med ett leende!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av malin:

Du är underbart bra

2:a kommentar, skriven , av Lisa W:

"I sjukdomen är jag ensam, i friskheten finns det bara kärlek! Värme, kärlek och gemenskap, det väljer jag!"



Så vackert skrivet!



Hela DU är vacker!

3:e kommentar, skriven , av Jessica:

Du är sååå vacker, du är bäst, jag älskar dig så otroligt mycket!!

Du är en inspiration för så många, och din styrka är beundransvärd! Jag är stolt över dig.

Keep up the good work ;)

4:e kommentar, skriven , av Mikaela:

Du skall vara stolt över dig, för du är en helt fantastisk person. Glöm aldrig det.



Kramen

5:e kommentar, skriven , av Ida:

Du skall verkligen vara stolt! Du är en underbar människa & vän!!!

Kram Ida

6:e kommentar, skriven , av Puh:

du är en av de vackraste personerna jag vet, du fullkomligt strålar.. så underbart att du kan börja se det själv också :) stor kram

7:e kommentar, skriven , av Nikki:

Kärlek, Mixi!!!



..och vi ses till mellis imorgon ;D



puss&popcorn

Kommentera inlägget här :