Påskparty!

publicerat i Allmänt;

Sitter här nu i soffan redo för att varva ner lite. Dagen har gått i ett, men jag har fått gjort så mycket! Det mesta är fixat till påskfesten, bara lite godis till påskäggen kvar. På torsdag blir det Party!!! Ska bli så kul, gamla och nya vänner kommer hit. Singstar och en massa kramar hoppas jag på!

Imorgon är det städning som står på schemat (blä) och förhoppningsvis en sväng till ÖoB! Hoppas att dom har billigt påskgodis där.
 
Påsken som alltid bara inneburit ångest, mat, godis, godis, godis, hets, spya,hets, svält....nu ser jag fram emot den!  Äta måste jag göra för att överleva, jag behöver inte hetsäta godis så länge jag planera in mina måltider bra under dagen! Känns underbart! Jag har en plan för påsken och det kommer att hjälpa mig ifrån det sjuka. Man ska alltid ha en planering i bakfickan. Det har jag fått lära mig under alla dessa veckor i behandlingen.

På fredag är det småland som gäller...äntligen får jag träffa min underbara familj. Saknar dom extremt mycket nu när jag inte har huvudet fullt av ätstörningens jobbiga tankar! Dom är bäst!

Allra Bästaste åker till stugan, så henne får jag inte krama än, men snart så! Ser fram emot en fin helg i hennes lilla "ruckel" till sommaren...


Konstigt hur livet kan ändras. Så mycket möjligheter det finns om man bara väljer att se dom. Förstår inte hur jag har hunnit med att vara sjuk, det finns ju så mycket annat kul att pyssla med. Jag kommer aldrig att ha tid att bli sjuk igen...det är ganska skönt! 


Nu ska jag hoppa in i duschen och njuta av att pyssla om mig själv lite. Puss och påskägg på er alla änglar! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie.:

Hej Mela!



Jag har lite funderingar:

Vilken typ av hjälp/strategi/behandling har du upplevt som mest givande i din resa mot ett friskare du?



Jag är i en fas då jag börjar tycka att jag är i behov av att söka någon typ av hjälp. Funderar på behandlingshem, vad är dina erfarenheter kring detta?



Tacksam för svar.

KRAM Marie.



& glad påsk!

2:a kommentar, skriven , av Malin:

PUSS OCH KRAM



Påsk ska bli bra iår!!

3:e kommentar, skriven , av Malin (Thinspin):

Vännen! Ledsen att jag inte har hört av mig på ett tag, har haft det väldigt kämpigt och haft en massa terapi och läkarsamtal och allt sånt... men nu är det slut och jag ser framåt igen=) Jag är glad att läsa att du kämpar på och att du kommit så långt, livet är värt leva när man mår bra och det ska vi ju göra nu och alltid! Ta hand om dig!!! Kram från Malin...

Kommentera inlägget här :