Gammalt fynd!

publicerat i Allmänt;
Rensade lite i mina gamla papper och hittade ett brev. Jag måste ha skrivit det i slutet av 2008, blir riktigt glad när jag läser sånt här. Gång på gång inser jag vilken stark människa jag e!



Så många sömnlösa nätter det har blivit. Kroppen värker, tankarna snurrar och magen smärtar. Jag är trött men kan inte sova, du ger mig ingen ro, låter mig aldrig vara i fred. En ständig plåga är vad du är och inte en sekund låter du mig vila. Jag har gett upp att vara arg och bitter på dig, det tjänar ingenting till. Du är och förblir min största fiende, min bästa vän.

Jag hoppas bara att jag en vacker dag förstår dig, först då kan jag resonera med dig. Du kommer alltid att finnas där, men den dagen jag förstår vad du gör med mig och vilken kraft du besitter, den dagen kommer du inte längre att kunna påverka mitt liv, min vardag.

Jag är trött på att du styr över mig och min kropp. Mitt liv är bara mitt och jag kommer att ta tillbaka det även om du kämpar emot.

Samtidigt måste jag tacka dig för att du funnits i mitt liv i tio år. Utan dig hade jag aldrig varit den människa jag är idag. Jag är en stark människa med humor, empati och förståelse för människor i min närhet. Jag vet att jag är vacker även om du försöker att intala mig något annat. Du har hindrat mig mycket i mitt liv, men utan dig hade jag aldrig känt den tacksamhet till livet som jag känner här och nu i denna stund. Du har fått mig att förstå att livet är värdefullt och att jag vill leva. Du har visat mig vad riktiga vänner är och hur viktigt det är med kärlek.

Så tack Bulimia Nervosa för att du funnits där och tack för att du finns! Du har varit en fiende länge, men jag är redo att gräva ner stridsyxan. Du får ha dina åsikter, en röst i mitt huvud. Jag kommer inte längre att kämpa emot. Jag kommer att lyssna på vad du har att säja, resonera med dig och därefter kommer jag att ta ett beslut.

Mitt liv är mitt, det kan du aldrig ta ifrån mig käre vän!!

Ett brev skrivet i början av slutenvården...ett brev som jag än idag kan läsa och lära mig mycket av. Ett brev att hämta styrka ifrån...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna Landahl:

Kolla min blogg

Kommentera inlägget här :