Ny vecka, Nya tag!

publicerat i Allmänt;

"Tur att du har din blogg där du kan svartmåla alla och tycka synd om dig själv"

Så är det absolut inte! Jag startade min blogg för lite drygt ett år sedan och det var enbart i syftet att skriva av mig och dela med mig av min väg ut ur Bulimia Nervosa, som jag lidit utav en stor del av mitt liv. Jag började blogga för jag hade bestämt mig för att bli frisk och ville få andra människor att se vilken kamp och vilket helvete det är att ta sig ur en ätstörning. Min mening är inte att svartmåla någon och därför skriver jag oftast inte ut namn på bloggen heller.


"Man är inte sjukare än vad man gör sig"

Jag kan hålla med dig delvis. Ätstörning ÄR en sjukdom, men man kommer riktigt långt på sin envishet och vilja...och lättast är ju att bli frisk om man har en lugn omgivning.
Jag tycker själv att jag har varit riktigt stark som inte har fallit tillbaka trots dödsfall, duster med myndigheter (där det inte ens är jag som skulle tagit dom dusterna), flytt och rättegång!


Nu har jag lagt in alla räkningar i datorn och gjort upp en budget för kommande månad. Planerat upp matsedeln för veckan och skrivet inköpslista. Känner att jag har varit fruktansvärt effektiv ikväll och kommer nog att somna riktigt gott. Imorgon bär det av till jobbet och jag e laddad till tusen!


Tack kärlek för en underbar vecka och för all hjälp idag...du är min skatt!


Over and Out för mig!

Kommentera inlägget här :