Livets väg!

publicerat i Allmänt;
Så går vi in i februari...är det inte underbart!

Igår insåg jag att jag är helt färdig. Jag är helt jädra färdig med ätstörningens mörka rum, kalla golv och svarta väggar. Jag är trött på den och hungrar efter all glädje som finns i livet.

Vaknade i min säng idag av solen, ett leende tittade fram på mina läppar som nu har spridit sig i hela kroppen. Jag njuter av att få vakna i min lägenhet, dra på mig morgonrock och äta en GOD frukost UTAN ångest. Lycka är att få leva och det bästa är att jag kan välja det helt själv!

Jag sitter inte längre i ätstörningens fängelse, jag har öppnat dörren och nu tittar jag bara in genom fönstret då och då. Jag kikar in och inser att där vill jag aldrig sitta igen. Har hela tiden letat efter nyckeln och önskat att få komma ut i världen. Under dessa 11 år insåg jag aldrig att jag hela tiden hade nyckeln själv. Jag hade den i mitt hjärta, i min vilja och i min envishet.

Dörren är tung det ska man vara medveten om, men ju mer jag fick upp, desto lättare blev det! Nu står jag som sagt ute i livet, redo att börja min långa väg...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Louii:

gud vad skönt för dig. jag önskar och hoppas att jag med kan komma dit snart,

Kommentera inlägget här :