Utskrivning 2009-02-06

publicerat i Allmänt;

Hej du kloka och underbara människa!


Anledningen att jag vet att du är en sådan fantastisk människa är enkel, du har blivit sjuk.


Du har brytt dig så mycket om människor i din närhet så att du har glömt bort dig själv. Vi som en gång fastnade i ätstörningens fasansfulla värld är fina människor, kloka och fruktansvärt intelligenta. Vi bär på så mycket empati och sympati för våra medmänniskor att vi allt för ofta glömmer oss själva.


Min första dag på avdelningen var fruktansvärt jobbig. Så många tårar och så mycket tankar. Hur skulle jag fixa allt? Jag visste hur mycket sjukdomen hade förstört för mig men ändå var det en sån stor rädsla att släppa taget! Att vara sjuk är något jag kunde, det var min trygghet (om än falsk), men det friska livet visste jag ingenting om.


Under mina tolv veckor här på avdelningen har jag lärt mig så fantastiskt mycket om mig själv och andra människor. Jag har insett att jag inte kan rädda världen, men jag kan rädda mig själv! När jag väl har räddat mig själv kommer jag att kunna vara ett stort och äkta stöd för mina nära och kära. Jag kommer att känna glädje och sorg och jag kommer aldrig att vara ensam...


Det finns inga genvägar till det friska livet. Så är det. Det är en hård kamp och det måste man vara medveten om. Vad man också ska vara medveten om är att ALLA människor, även DU, KAN BLI FRISK!!!


Jag ska inte ljuga för dig och få det att låta enkelt. Det friska livet kommer också att vara en krokig väg, men med så mycket mer lycka och glädje och framförallt mindre ensamt än det sjuka livet.


Jag kan inte säga att jag är frisk, men jag är på god väg. Jag lovar dig, det har varit värt vartenda steg, varje tår och varje dag med ångest. Jag skulle nog aldrig göra om det, det är därför jag väljer det friska nu! Den styrkan man känner när man har stått ut en ångestattack eller en jobbig måltid är fantastisk!


Du är stark och starkare kommer du att bli. Den styrkan och den envisheten du har lagt på det sjuka ska du nu lägga på det friska livet, DITT LIV!


JAG VÄLJER LIVET!


LIVET ÄR INGEN PLIKT, DET ÄR EN MÖJLIGHET.


DU ÄR VÄRD DET BÄSTA, GLÖM ALDRIG DET!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Malin:

Så jävla sant



Du är bäst

KRAMAR

2:a kommentar, skriven , av anna:

du skriver så himmla fint michaela. jag tar till mig orden som om dom var skrivna till just mig. friskhet är lycka.

puss på dig!



/sahlinskan

Kommentera inlägget här :