Jag väljer livet!

publicerat i Allmänt;

Det har verkligen varit en tuff vecka. Sjukdomens tankar har varit starka och ångesten har varit stor, men en sak vet jag, det blir lättare! Nästa fredag skrivs jag ut, det är då den riktiga utmaningen börjar. Vecka 8 börjar jag på dagvården och det känns tryggt att dom inte bara släpper mig.

När jag kom hit tyckte jag att tre månader av mitt liv var en evighet...idag känns det som det var igår jag kom hit. Samtidigt känns det som att det har gått flera år, jag har mognat flera år i hjärnan i alla fall. Jag tror aldrig att jag har lärt mig så mycket om mig själv som jag har gjort under tiden på sjukhuset.

Framtiden skrämmer mig, men inget skrämmer mig så mycket som tanken på att falla tillbaka i ätstörningens värld igen. Jag vill inte dit och jag SKA inte dit. Ibland vill man bara vila en liten stund från kampen, men på något sätt hittar jag hela tiden nya krafter. Livet ger mig nya krafter.


Jag är imponerad över mina framgångar och jag är stolt över att jag lyckats komma så här långt, men jag är medveten om att det är en bra bit kvar. Men det spelar ingen roll om jag är sjuk eller frisk, jag har bestämt mig för att ha sjukt kul på vägen till mitt friska liv. Jag tänker inte vänta på livet att börja...livet pågår här och nu även om jag har bulimi.


Jag uppmanar er alla änglar att även om vägen känns lång och jobbig ibland försök att se ljuset. Dikerna blir lättare och lättare att ta sig upp ur och livet har faktiskt en viss charm!




Jag väljer livet, vad väljer ni?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Malin:

LIVET SÅ KLART!!! KRAM

2:a kommentar, skriven , av matilda:

jag tänker på dig ska du veta!

skönt att du får komma till dagvården, och slussas ut i lagom takt, steget från slutenvård hem till det "riktiga" livet är stort!

du är stark och du kommer att fixa det, även om det så klart kommer att komma uppförsbackar emellan åt!

lycka till med utskrivningen!

kram!

3:e kommentar, skriven , av Åsa:

Jippieee vad roligt att läsa!! Och du valde rätt :)

Dig har inte jag "sett" förut, vad roligt att du kommenterade så jag fick hitta hit.

Lycka till nu

Kommentera inlägget här :