Meningen med livet!

publicerat i Allmänt;

I fredags fick jag frågan; vad är meningen med livet? Den frågan har snurrat i mitt huvud hela helgen...Det finns inget svar som är rätt eller fel.

Meningen med livet bestämmer du! Man kan välja att se det som att det inte finns någon mening. Att vi alla kommer att möta döden förr eller senare i livet och att det jag gör på jorden inte spelar någon roll.
 

Jag har verkligen funderat hela helgen på vad meningen med mitt liv är. Jag vill tro att det finns en mening med mitt liv, jag vill tro att det finns en mening med att just jag drabbades av svåra saker i livet. Jag väljer att det finns en mening med mitt liv. Jag kom till världen av någon anledning och jag tänker sätta ett avtryck och få ut så mycket som möjligt av den tiden jag har här på jorden.


I hela mitt liv har jag saknat kärlek. I hela mitt liv har jag omgetts av kärlek, men jag har valt att inte se den. I hela mitt liv har jag tryckt ner mig själv och tänkt att jag inte förtjänar en plats på jorden. Bulimi är en fruktansvärd sjukdom, men ni kan nog inte ana hur mycket jag har lärt mig och hur tacksam jag är för att livet ändå blev som det blev...


Tack vare allt det jobbiga som har hänt har jag hittat meningen med mitt liv. Jag har fått upp ögonen för kärleken, jag hittar den överallt. I varje nytt eller gammalt möte väljer jag att se det som gör mig glad. Jag har lärt mig att det finns något fint i varje människa och att min familj och mina vänner är det finaste jag har.


Jag är en färgstark person som med min utstrålning och styrka kan göra så mycket bra saker. Människor kommer ihåg vem jag är och min glädje och kärlek smittar min omgivning. Man behöver ge så fruktansvärt lite av sig själv för att få mängder tillbaka och det är underbart.

Finns inget man kan ge så mycket av i livet som kärlek. Ju mer jag ger desto mer får jag tillbaka och det är underbart. Jag har inte mycket pengar, men det spelar ingen roll för det kommer förr eller senare att ta slut. Kärlek är något som man har för evigt, kärleken kan finnas kvar långt efter min tid på jorden har tagit slut. Jag väljer att älska!


Min kropp är det finaste jag har. Den är stark, frisk och underbar på alla sätt och vis. Den kan genom en kram överföra alla de fantastiska känslor jag bär inom mig till en annan människa. Den kan på ett underbart sätt visa ödmjukhet och empati. Den kan bara genom att finnas sprida extremt mycket glädje och hopp till andra människor. Den har genom sitt unika sätt att överleva fått mig att inse att den är värdefull.


Jag älskar mitt liv, jag väljer att få ut så mycket som möjligt av livet och att sätta ett avtryck här och nu.


Jag väljer livet!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tant Malin:

Meningen med livet är att få barn. Och för att få barn och för att de ska växa upp som lyckliga människor måste man själv vara i så bra balans som det bara går.

Tycker jag!

2:a kommentar, skriven , av Marie.:

Kärlek till dig för det här inlägget Mela:)



Tack!

Kommentera inlägget här :