Jonas Gardell äger!!!

publicerat i Allmänt;
Det var en gång en Jesus
och han kom till dem som var utstötta
och han sa:
om ni är ufon, ska jag också vara ett ufo
om ni är monster, ska jag vara ett monster
och han färgade håret svart
och sminkade sig med mascara och kajal
och han mobbades på skolgårdarna och på arbetsplatserna
och han hade klippkort på psyket
och han kunde inte sluta skaka
och när de slog honom sa han ingenting
och när de skymfade honom öppnade han inte sin mun

du behöver inte tro mig idag, men tro mig imorgon
för den här Jesus kom till dem som var utstötta
och han sa inte:
ni förtjänar er utstötthet
han sa inte:
sluta vara så konstiga
om ni ändrar er ska ni se att ni får vara med

den här jesus kom till de som var ytstötta och han sa:
ni är välsingnade
han sa:
saliga är ni. för var och en av er har en ängel som i himlen ser sin faders ansikte
ni är viktiga
gud har räknat varje färgat strå på era huvuden

just så sa han
och om du inte tror mig idag
ska du tro mig i morgon

föresten är det helt okej om du inte tror mig
jag förstår dig

eftersom ingenting är som förut
och allting är som det alltid har varit

Kommentera inlägget här :