Paus...

publicerat i Allmänt;

Idag blir det en liten paus, en dag att hitta tillbaka till mig själv. Mobilen kommer att vara på ljudlös och alla måsten skippar jag idag. Idag ska jag landa...


Dagen idag blir fylld av Melissa Horns ljuvliga stämma;


Jag försöker att strida mot känslan, men den är rädd och den spelar ett spel nu. Jag får för mig att jag kan va kvar, men vet inte hur. Jag vet vad som måste göras, ändå sitter jag kvar här och det skrämmer mig att jag kan nå dig var du än är...förstör inga minnen, du vill inte se mig sån här..

Dom såg mig som någon annan, jag kände mig som det. Jag följde dig längst vägen den natten så vuxen i din hand. Men om en vän kan viska och ett löfte brista går jag hellre hem, än kvar i nåt jag lämnat för längesedan.


Sen en tid tillbaka har jag varit trött. Försökt att vara allt på samma gång. Så mycket man kan göra och borde och vill, mitt i allt så ska man räcka till.

Sen en tid tillbaka har jag varit tom, försökt att hitta spår som leder rätt. Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan och mitt i allt så ska man vara sann
 
Sen en tid tillbaka har jag varit tyst och försökt att känna efter hur det känns. Ja man gör som alla andra och försöker att bli van, men jag har tröttnat på att vara likadan.

Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag och försökt att vara nån till lags. Ja man kämpar för en plats som passar både här och där och snart har man glömt vem man är.
 
Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär och insett att jag måste börja om. Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där, men snart ska jag hitta den jag är.
 
Allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort...


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nikki:

Låter oj så vettigt, min vän, och jag hoppas att du snart hamnar på rätt köl igen!

Jobbandet tär nog bra mycke mer än man (vill) tro och att kasta sig ut i livet i en allt för hög hastighet, gör bara att all eventuell motvind blir starkare...



Sakta men säkert och med en dag i taget kommer vi ta oss tillbaka till LIVET!!!



Tänker på dig, kramar



Kommentera inlägget här :