Tålamod!

publicerat i Allmänt;

Andra veckan på dagvården är snart avklarad. Tredje dagen som jag tänker vinna över sjukdomen. Jag mår så bra när jag äter på mina mattider!!!!


Jag måste få tacka dig Malin för dina underbara ord, det gör mig tårögd och jag blir så mycket starkare av ert stöd änglar!


Idag ska jag återigen ta upp fighten med försäkringskassa...kryper verkligen på knäna nu!

Är lite bekymrad över min älskade sys. Saknar henne och hoppas att hon har det okej efter omständigheterna, måste få prata med henne snart! Love You!!!!


Idag ska jag skriva ihop ett CV, har hittat ett väldigt spännande ställe och jag håller tummarna på att jag får arbetsträna där!


Livet går sin gilla gång och jag trivs mer och mer för mig själv för varje dag som går! Det känns verkligen som att jag börja hitta mig själv och att jag börja trivas i mitt eget sällskap.
Igår fick jag frågan vad som har varit det bästa med min behandling och mitt svar på det är utan tvekan att; Jag har fått mitt liv tillbaka! Med hjälp och stöd från sjukhuset, familj och vänner har jag fått tillbaka livsgnistan! Jag vill leva och jag njuter av att finnas. Jag har insett att livet inte är en plikt utan en möjlighet.


Jag fick också frågan vad det svåraste med behandlingen är. Mitt svar där är att det är fruktansvärt svårt att ha tålamod. Att bli frisk tar tid och man måste ge det tid. Många gånger under min behandling har jag känt mig frisk och verkligen trott att nu är jag som alla andra och vips så är man tillbaka i samma sjuka beteende som förr. Jag får hela tiden påminna mig om att det tar tid och att det är de små stegen som gör att jag kommer att kunna ta de stora stegen!

Det är verkligen en tuff resa till det friska, men så länge man håller fokus på vad det är man vill så kan vi nå vårt mål. Glöm aldrig att; ALLA KAN BLI FRISKA!!!!



Bulimi är inte en förkylning som går över på en vecka. Tänk vad lång tid det tog för oss att bli sjuka, vi måste vara berädda att lägga tid på att bli friska också! Ha tålamod vänner, det kommer att komma en dag då vi kommer att titta tillbaka på vår sjuka tid och uppskatta livet som frisk! Jag lovar er det!!!! Puss och kram!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Malin:

Måste säga det igen: jag tror ingen annan inspirerat mig så mycket att bli frisk som du. TACK TACK TACK!!

2:a kommentar, skriven , av Bullen:

Hej! Såg ett avsnitt av mästarnas mästare, där Emma Igelström pratade lite om sin simning, sina världsrekord och sin ätstörning. Det peppade mig! Hon gav verkligen upp hela sin framtid, för något som är bättre och viktigare - att bli frisk! Och hon blev frisk också! Det är så härligt att se henne, för hon är så "normal". Hon verkar kunna hantera mat på ett alldeles normalt och friskt sätt. Sen vet man ju inte hur hon känner och tänker kring det själv... Men i vilket fall som helst, så ger det mig hopp. Det går att bli frisk!



Jag har inte fått lämna urinprov ännu, ska dit i morgon och försöka igen. "Kom ihåg att dricka innan!", stod det på lappen... :)



Ser läkaren att jag är "ren" då, så får jag börja på dagvården så fort det finns plats... Och jag är "ren", har väldigt svårt att tro något annat.

Kommentera inlägget här :