Vägdagsångest!!!

publicerat i Allmänt;

Jag vet inte vem jag försöker att lura...ringde till dagvården och sjukanmälde mig idag...varför? Jag är inte det minsta sjuk! Kvällen igår och hela dagen idag har varit full av sjuka tankar. Tankarna började smyga sig på när jag insåg att det var vägdag på sjukhuset idag...fick från ingenstans en jädra ångest över Mc Donalds och pizzan i helgen. Har verkligen varit stolt över att jag ätit det, men igår slog ångesten till utan förvarning. Sjukdomen är så ologisk! Som om jag skulle gått upp 10 kilo av att äta pizza och Mc Donald?



Dagen har varit riktigt tuff idag...Mela har varit en robbot. Jag har ätit som jag ska, men hela min kropp och hjärna har motarbetat mig, har varit på Mias sida idag. Men min vilja till det friska livet är sjukt stark och jag vet att jag kommer må bättre om jag bara fortsätter att äta som jag ska. Jag vet att ångesten inte kan döda mig, jag vet att det blir bättre!


Så jag fortsätter att må dåligt för jag vet att det blir bättre...

Imorgon är en ny dag och förhoppningsvis har ångesten gett sig av och Mela har fått lugn och ro igen!


Kärlek änglar!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Malin:

Det är ok att inte alltid orka men DU är stark du, slutar aldrig att förundras....

2:a kommentar, skriven , av Malin:

Det stämmer. Du såg en oduschad, osminkad Malin i myskläder, du vet en sån dag när man bestämmer sig för att inte träffa någon man känner. Skulle möta upp min lillebror. Vi borde ta en fika snart förresten. Kram

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

gum,man... du skjuter ju bara upp vägningen till torsdagen ist... Hörde att nina dessutom ringt upp dig.. Inte min mening, hälsade bara vad som stod i messet!

Nästa gång då kom ä'ndå, men skjut upp vägningen till torsdagen, du är inte den första som gör det!

Ses imån, dagen är till för att njuta av!! sol vind fågelkvitter...

Ta hand om dig! Puss

Kommentera inlägget här :