Och spegeln ler mot mig...

publicerat i Allmänt;

Energin tog slut, sängen lockade och jag slocknade. Så många planer för dagen, men jag orkar inte. Klockan är lite drygt halv sju på kvällen och jag har precis tvingat mig upp ur sängen. Det är höst nu…regnigt, ruggigt och mörkt. Sitter i vardagsrummet, tänker att det skulle vara mysigt att tända lite ljus, tror ni jag orkar ta mig upp ur soffan?

…Bästaste ringde precis, under tiden vi pratade hann jag tända upp övervåningen med x antal värmeljus, värma gårdagens rester och äta. Tänk va lite sällskap kan göra! Winnerbäck spelas på låg volym och jag har myst ner mig i soffan, helt plötsligt känns livet ganska bra. Saknar Martins famn och gosa ner mig i, men det är härligt att få längta lite ibland!


Lillebror saknar jag förstås hela tiden, men idag är det en behaglig känsla…han vill att jag ska må bra och det gör jag just nu.


Helgen har bjudit på grannsämja och 25-års fest. Hade ingen lust alls till något av det, men nu är jag glad att jag har gjort det. Det är viktigt att komma ut och träffa folk igen.

Det är okej att inte vara på topp även om det är fest. Det är okej att säja att jag har det jobbigt. Men framförallt så är det okej att få skratta med vänner och släppa det jobbiga för en timme eller två! 

Älskling, vi gjorde det! Utan ångest och press…och det bästa är att jag trivdes så fruktansvärt bra med mig själv, kroppen, utseendet och kläderna! Jag är så stolt över mig själv och vilken stark människa jag har blivit.
 

För var dag som går blir jag tryggare i mig själv och nu tycker jag att det är riktigt trevligt att spegla mig.

Spegelbilden visar oftast en skönhet. En välmående människa som har lår, höfter, mage och bröst. En KVINNA!


Nu blir det tv-mys med en stor kopp kaffe!


Kram på er alla människor som gör livet till en fantastisk
resa!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bullen:

Hej! Har tänkt skriva till dig hur många gånger som helst, men det har aldrig blivit av... Och jag tänker inte komma med någon dum bortförklaring. Men, förlåt för att jag varit så frånvarande! Men jag har följt dig här, och tänkt på dig och bett för dig massor!



Jag vet varför spegelbilden visar dig en skönhet - det är för att den som speglar sig är en verklig skönhet... Du är vacker från insidan och hela vägen ut. Långt utanför dig själv sprider du ditt vackra!



Kramar i massor!

- Your real Bulle

2:a kommentar, skriven , av johanna:

Det gör mig så glad att få läsa detta Michaela.

Tänker på dig!

Kram

3:e kommentar, skriven , av Ida:

Oj dricker du kaffe numera?! Bra jobbat =) då får vi ta en kopp ihop snart...

Tänker på dig min vän!

KRAM

Kommentera inlägget här :