Så förlorar du 5 kilo på två veckor, välkommen till ätstörningens mörka värld!

publicerat i Allmänt;
Jag blir så trött...längtar något fruktansvärt till våren och sommaren. Sol, färg och värme. Hade förträngt alla reklamskyltar med supersmala modeller i bikini, alla löpsedlar på de bästa metoderna att gå ner i vikt snabbt och det gör mig så fruktansvärt upprörd att jag omedvetet fortfarande påverkas!
Från och med idag ska jag påminna mig själv extra mycket om hur frisk och sund jag är idag, jämfört med när jag var sjuk. Hur mycket jag har fått på köpet med friskheten. Jag tänker intala mig varje dag om att jag skiter i alla bantningsmetoder och smala modeller för att lagom till sommaren faktiskt tro på det jag säjer. Jag är inte tjock, men om man jämför...
Fuck off! Jag tänker inte jämföra mig själv med någon. Jag mår bra i mina 73, hör och häpna 73 FRISKA kilon!!!
LIVET BLIR INTE BÄTTRE FÖR ATT MAN GÅR NER DOM DÄR FEM KILORNA (när man gått ner dom behöver man gå ner ytterligare fem osv...)
Jag vet inte riktigt om det här inlägget är för att jag ska försöka övertyga mig själv om vad jag säger eller er, men det är egentligen skitsamma. Tror alla behöver ta sig en tankeställare vare sig man har/har haft en ätstörning eller om man är frisk, för erkänn tankarna har smugit sig på dig med?
Så snälla gör mig en tjänst, slösa inte bort ert liv på att banta, fyll det med självkänsla. Det kostar inget och du blir lyckligare.
Ställ dig naken varje dag framför spegeln och beröm det du ser. Ta på dina lår och tacka dom för att dom finns (utan dom hade du inte kunnat gå). Ta på din mage och tacka den för att den finns (utan den hade du inte kunnat leva). Smek dina höfter och tacka dig själv för att du är en kvinna!!!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bullen:

Helt rätt!

Ibland är det riktigt svårt att tycka om och vara tacksam över det man ser, men ibland får man bara försöka tvinga sig...



Jag är sjukt trött på alla bantningsreklamer och all sådan skit!



Tänker på dig!

2:a kommentar, skriven , av Emma:

Va NÄÄÄÄ om tankarna har man aldrig haft :) ahhahaah särskilt inte nu när jag väger 500 kilo och höggravid.. =) nähä Michamela i sommar blir det bullar saft och masssssssa gött..

3:e kommentar, skriven , av malin:

Du är för bra... tack. Behövde detta idag. Kram

4:e kommentar, skriven , av Denise:

Såå bra skrivet av dej :) är ju faktiskt mycket snyggare att ha figur som fyller ut kläderna så man ser ut som en kvinna än att va som en tråd å allt bara sitter löst :)

Jag tycker du ä fin å vacker! Å ha alltid tyckt det :)

5:e kommentar, skriven , av Emelie:

Du ÄR vacker!!!

6:e kommentar, skriven , av Hanna Eriksson Berg:

Du är så fantastiskt klok! Du med din erfarenhet vet ju vad du pratar om! Skönt att du skriver det som vi andra tänker!

Puss på dig!

7:e kommentar, skriven , av Michaela:

Tack för era underbara komentarer! Nu gör vi det här tillsammans tjejer..eller kvinnor kanske jag skulle säja;) Givetvis är alla fantastiska män oxå välkomna att kämpa för en värld full av människor med självkänsla!!!

8:e kommentar, skriven , av Anonym:

Tack för era underbara komentarer! Nu gör vi det här tillsammans tjejer..eller kvinnor kanske jag skulle säja;) Givetvis är alla fantastiska män oxå välkomna att kämpa för en värld full av människor med självkänsla!!!

9:e kommentar, skriven , av Frida Hansson:

Vilket fint inlägg Michaela! :) Verkligen viktigt att ta upp! Hoppas allt är bra med dig!

kram Frida

10:e kommentar, skriven , av Isa:

Vilket fint, peppande inlägg! :)

11:e kommentar, skriven , av sandra:

Jag och Camilla pratade faktiskt om dig i lördags, hur mår du? Och Zebastian? Inga framsteg?



Peppande inlägg förresten :)

Kommentera inlägget här :