Öppna ögonen för guds skull!

publicerat i Allmänt;
Då var vi här igen:)
 
Jag har insett att jag är nog inte riktigt som alla andra...
 
Jag har märkt att de få inläggen jag skriver på facebook ofta tenderar att uppröra människor och det är kul. Eller kul vill jag egentligen inte påstå att det är, men min mening är just att få människor att reagera! En reaktion gör att folk vaknar och engagera hjärncellerna lite och det kan behövas i detta land där vi matas med bilder från media som visar precis hur vi ska se ut. Men all denna informationen slutar människans hjärna på något sätt att fungera, man går in i att rätta sig i leden och vara som alla andra.
 
LCHF, VIKTVÄKTARNA, HERBALLIFE, 5:2 you name it!
 
Varje år lanseras nya dieter som ska vara en mirakelkur för din kropp! Smal och slank ska man bli, då är man fin och duger....ja för mullig/kraftig/tjock förknippas med äcklig och ful. Så är det. Varje dag blir vi inpräntade med att framgång och lycka=smal. Mina vänner hör och häpna JAG släpper en ny bomb, SÅ ENKELT ÄR DET INTE!
 
Varför tror ni att det varje år kommer nya dieter?.....ja, nu kan era små hjärnceller få jobba....
Varför måste man vara smal?.....ja nu kan dom små få jobba lite till.....
Och den viktigaste frågan av dom alla: varför duger DU inte precis så som Du är?....
 
Är du en av "dom" kommer din hjärna antingen vara fullständigt överhettad och då rekommenderar jag att du slutar att läsa, för det kommer mer. Eller så kommer du att vara vansinnigt förbannad på mig nu och tro att jag HATAR alla som tränar och äter hälsosamt. Känner du dig träffad? Låt mig förklara:
 
Det är DIN tolkning. Jag gillar sunt leverne vilket innerhåller föda från HELA kostcirkeln. Jag gillar att motionera, eller jag gillar att jag blir pigg av det och slipper ha ont i kroppen. Men jag utersluter INGET. Jag försöker hålla mig till lagom och märker jag att det går överstyr åt något håll får jag stanna upp och fundera på vilken väg som är rätt i livet.
 
Jag har varit sjuk i större delen av mitt liv och jag vet att vägen till lycka inte sitter i kilona, det sitter INTE i siffrorna på vågen....det sitter i dig själv, i ditt hjärta och i din själ. Börja där så kommer kroppen hitta rätt väg så småningom den också!
 
Anledningen till att jag skriver just idag är min Dotter. Mitt fina och oförstörda barn....
När jag va gravid bar jag på två enormt stora rädslor. Den ena var att jag va så himla rädd för att bli sjuk igen, det andra va det lilla livet i magens kön. Jag va fullständigt livrädd över att det skulle vara en tjej. Inte för att det just könsmässigt spelade någon roll, jag va rädd för att hon skulle gå i sin mammas fotspår.
Att hon varje dag skulle se på sig själv och hata det hon såg. Att hon aldrig någonsin skulle känna att hon va bra nog. Att hon varje dag hon slog upp ögonen önskade att hon inte levde....
 
Jag blev välsignad med en liten dotter och det är jag idag evigt tacksam för. Jag har ett uppdrag och jag vet att jag fick ett ansvar över mitt barn för att någon av högre makt visste att jag skulle klara av detta.
 
Att få en dotter blev också en utmaning för mig själv.
 
Det jag inte visste för snart tre år sen som jag vet idag är att det där lilla, lilla oförstörda livet har lärt mig livet. Hon har lärt mig att det är ett hårt och slitsamt arbete att tycka om sig själv men det är så det funkar.
 
Idag kan hon komma fram till mig när jag exempel har duschat och säga -mamma ha sto mage!, hon klappar mig på magen och ler!
Men det ligger inget negativt i hennes ord. Hon konstaterar att mammas mage är stor och hennes leende visar att hon älskar mig precis så som jag är. Och den där stora magen har hon givit mig och det är jag evigt tacksam för.
 
Jag hoppas att jag varje dag kan ge henne samma leende tillbaka till henne och att hon känner precis samma sak att hon är älskad precis så som hon är, varken för stor eller förliten utan perfekt.
 
Ta hand om era barn och visar dom en bra väg...utanför media och annat som bara vill ändra oss...vägen till självkänsla och kärlek!
 
Jag går ofta med ett mantra i huvudet som en klok kvinna en gång skrev till mig: JAG ÄR PERFEKT I MIN OFULLKOMLIGHET, sug på den du!
 
AMEN
 
Efter min fina predikan vill jag visa hur jag såg ut när jag va sjuk
Den här bilden vill jag visa för hudens skull! Så här kan huden se ut efter en period av hetsätning ock kräkning.
 
Den här bilden får ni se hur kroppen ser ut efter en lång tid av svält och hård träning....smal visst, men lycklig, NEJ!!!
 
Denna bilden vill jag att ni tittar i mina ögon...Vad ser ni? Jag tror inte svaret är smal lycklig och framgångsrik, eller?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Malin :

Du är bäst Michaela, en himla bra inspiration :)

Svar: Tack Malin! Fina ord, blir vem i hjärtat:)
Michaela

2:a kommentar, skriven , av E:

Tårarna rinner som en flod ner från mina kinder och tänker tillbaka hur hemsk det va.. Jag är så stolt över sig Michaela, jag är snäppet bakom dig med dig som förebild ❤️ Tack för du kom in i mitt liv

//E

Kommentera inlägget här :