Mansdiskriminering?

publicerat i Allmänt;
Tidig morgon här hemma. Jag har varit vaken sen halv fyra, men konstigt nog känner jag mig ganska utvilad! För en gångs skull (händer kanke en gång om året) gick jag och la mig i tid igår, OCH somnade! Så när minstingen vaknade halv fyra och skulle ha mat studsade jag upp. Eller jag gick inte upp som en halvdöd zombie i alla fall...

Alltid skönt att få en stund för sig själv på morgonen, kaffe och reflektioner, det gör gott för hjärtat!

Så vad är nytt sen sist då? Inte mycket...jag och Martin fortsätter vårt omlottschema, vi ses inte jättemycket, men vi hinner ju inte heller tröttna på varandra. 

Det är konstigt det där med kvinnodiskriminering, man hör det överallt....men aldrig någonsin hör man folk prata om mansdiskriminering. Det finns, tro mig! 

Föräldrarledighet och män hör lixom inte ihop, inte om du frågar chefen på min mans jobb....och står du på dig och är föräldraledig (det är ju dina rättigheter som pappa) ja, vad möter du på arbetsplatsen när du kommer tillbaka? 

Det är märkligt...det är år 2015 och vi har inte kommit längre. Min man skulle kunna stå på sig och vara hemma med Doris, men rädslan att förlora jobbet är större, vilket jag förstår! Men tråkigt det där....

Vädret är underbart just nu och förra veckan fick vi en 4-åring i huset, jisses vad tiden går undan!
Våran lilla skrutt har blivit 4 år...jag är så tacksam för mina barn och kan inte fatta att dom där skitungarna har växt i min kropp och bär mina gener....livet är bra häftigt alltså! 

Dags att ta tag i dagen, jag önskar er alla en underbar dag! 


Stolt 4-åring!


Kommentera inlägget här :