När tiden inte räcker till!

publicerat i Allmänt;

Min ständiga fråga är hur jag ska få fler timmar på dygnet...
Jag har ju förstått sedan länge att detta är en omöjlig ekvation, dygnet består av 24 timmar och det kommer alltid att förbli så!
Som egen företagare med 2 jobb, jobbar jag i perioder mer än 40 timmar, men det finns ju så mycket mer än jobb i livet. Jag vill träffa vänner, gå på bio, ha mysdagar med familjen, träna och ibland bara få hänga i soffan med en go bok.
Denna höst vinter ska jag försöka planera och strukturera upp mig lite, ligga steget före helt enkelt för att inte ligga som ett ursketet plommon när ledighet väl dyker upp!
Igår fick jag höra att du måste ju ha hur mycket energi som helst?
Det fick mig att börja fundera, för jag ser det inte så. Men det är nog så i perioder, sen när det tar stopp får jag tvinga mig upp ur sängen...
Där tänker jag inte hamna i höst vinter! Så vad tror ni? Kan planering och strukturering ge fler timmar på dygnet?
Idag bjuder jag på lite bilder hur det ser ut i vårt hus när jag har mycket att stå i! Denna gången kan jag inte beskylla barnen...
Det är mina grejer som ligger och skräpar precis överallt!

Kommentera inlägget här :