När livet ger mig styrka.

publicerat i Allmänt;
Den sista tiden har det känts som att någon bygger en mur över mig. Jag försöker mitt yttersta att hålla näsan ovanför vattenytan, men stenarna som lades på mina axlar blev tillslut för tunga för att orka bära. Jag vet att det ända hon vill är att knäcka mig, för hon har gjort det så mång gånger förr. Men det hon inte vet är att livet har gjort mig stark, så in i bänken stark. 
Den här gången lyckades hon inte, istället för att falla med stenarnas kraft fick jag en styrka som sprängde alla murar till tusen. Jag vägrar att kvävas under stenarna och det gjorde jag inte heller! Tack för att du gör mig stark. Det är det enda jag kan tacka dig för i livet. Du inser inte hur stark jag har blivit efter alla gånger du försökt att knäcka mig. Jag har rest mig varje gång och för varje gång har jag rest mig med ny kraft och styrka. 
Idag lyser solen och idag strålar vi tillsammans! 

Kommentera inlägget här :