Magsjuka-en utvilad mamma!

publicerat i Allmänt;

Verkligheten är precis vad rubriken heter! Natten mellan förra söndagen och måndagen började båda barnen kräkas inom loppet av två timmar. Martin drog till jobbet eftersom min måndag var fullspäckad med kunder, så kl 04.00 stack han och va hemma lagom till jag skulle åka.
Vilken dag han fick! Barnen spydde om vartannat och han gjorde nog inte annat än att springa med hinkar och torka efter dom!

På tisdagen var det min tur att vara hemma. Barnen var ju så trötta, så fick sovmorgon till 9! Sen gjorde dom inte många knop. Jag han däremot att sanera hela huset, helt fantastiskt underbart med ett rent hus och en tom tvättkorg!
I onsdags jobbade jag och i torsdag var jag ledig igen. Då var barnen pigga och alla måsten i huset var gjorda. Vi pusslade, pärlande, lekte med play do, spelade spel och lagade mat! Så himla mysigt och en tid jag verkligen behövde ha med mina barn!
Jag säger tack till magsjukan för förra veckan, vi behövde hela familjen en ofrivillig paus i vardagen. Jag fick boka om lite kunder och ställa in 2 Me&I partyn, men jag fick vara med min familj och samla en massa energi till kommande vecka och det är jag så tacksam över!

Hoppas ni har en fin vecka! Tänd ljus nu i mörkret och drick te under en varm filt! Krama varandra, det behövs nu när hösten är här❤️ kärlek!

Kommentera inlägget här :