Ryggsäcken

publicerat i Allmänt;

Att bära en alltför tung ryggsäck kan vara jobbigt...ni vet dom där berömda ryggsäckarna med livets bagage? 

Många säger, rensa ut och behåll godbitarna, men ingen berätta hur man ska göra!
Jag tror inte på att rensa ut och blicka frammåt, det kan fungera ett tag, men längst vägen så kommer stenarna hitta sin plats i ryggsäcken igen för att då bli ännu tyngre att bära. 
Jag har förstått nu vid 32 års ålder att jag måste stanna på vägen, plocka upp mina stenar som livet gett mig, vrida och vända på dom, syna dom innifrån och ut, kanske skrapa bort den värsta skiten och sedan lägga tillbaka dom igen. 
Jag måste lägga tilbaka dom varsamt med acceptans och egen vilja. Jag har förstått att det inte är tyngden som är jobbig att bära, det är stenarnas oordning i ryggsäcken som gör att det blir mindre plats i ryggsäcken och all luft mellan stenarna som gör att jag tillslut inte orkar att bära den.

Jag har kommit så långt att jag har stannat på vägen, hällt ut varenda sten. Vissa stenar har jag accepterat för vad dom är och lagt tillbaka, andra stenar håller jag fortfarande i handen och vet inte riktigt vad jag ska göra med. 
Det är svårt det där....ett tag tyckte jag bara att jag grävde runt i min väska och kom liksom ingen vart. 
Jag hade förmycket i min hand för att kunna se, för att orka se. 

Min ryggsäck är min ryggsäck, din ryggsäck är din. Se till att gå igenom dina stenar ordentligt för att skapa mer plats för diamanter och guldkorn, för dom kommer längst vägen, livets väg och då vill du väl ha plats för att kunna bära med dom på din resa? 

Kommentera inlägget här :