Nytt år

publicerat i Allmänt;

Nytt år nya möjliheter, så många år jag har sagt det och skrattat lite fånigt åt det. Jag har tyckt att det är fånigt, människor lovar på nyår att nu minsann ska dom där mammakilorna bort, nu minsann ska jag äta hälsosamt, bla bla bla...


MEN nytt år innebär faktiskt nya möjligheter.
Det jag inte förstår bara är varför de flesta hänger upp sig på att det blir ett nytt år. 
Smaka på det här: 

Ny dag=nya möjligheter
Ny timme=nya möjligheter
Ny minut=nya möjligheter
Ny sekund=nya möjligheter 

Fatta vad mycket nya möjligheter livet erbjuder? Varje dag, varje timma, varje sekund räknas! 

Detta året ska jag fortsätta jobba med mig själv, jag har gjort det i 32 år och kommer förmodligen fortsätta med det livet ut, men från och med nu ska jag jobba lite mer medvetet med mig själv.

I grunden handlar ju allt om att finna lyckan inifrån. För mig är det att finna den stora lyckan i det lilla. Ni vet väl vad man säger-många bäckar små...
Hittar jag min lycka kommer jag även att se andras lycka. 


Med denna text vill jag önska er en härlig resa 2017 och glöm inte bort att det är bra att må dåligt ibland. Glöm för guds skull inte heller bort att det är okej att få vara glad även om man mår dåligt💛

Kommentera inlägget här :