Bryta ihop och komma igen!

publicerat i Allmänt;
Idag är en sån där jobbig dag. Har varit vaken sen halv fyra och var trött och irriterad redan när jag slog upp ögonen...
När min dotter vaknade kl 6 och va så kissenödig att hon behövde bäras till toaletten brast det för mig. 
Min kropp är tung och ryggen gör extremt ont på morgonen och när viljan att bära min treåring finns men inte orken blev det bara för mycket.
Hon fick kissat och jag gick tillbaka till sängen och grät som ett litet barn.

Rut klättrar upp i mitt knä, slänger sig om min hals och pussar min kind. Min älskade lilla skatt...

Vi vuxna är ofta rädda för att visa oss ledsna och gråta inför våra barn, men idag visade min dotter så tydligt för mig att det inte är något konstigt, att även mammor och pappor kan gråta, det är ok.

Ju hårdare hon kramade desto mer tårar kom det. Vi satt och kramades och jag grät i säkert 10 minuter, det va underbart! 

Jag vet egentligen inte varför jag blev ledsen, tror bara orken tröt ett tag, precis som det gör för våra kära barn ibland. 

Efter energipåfyllning i form av närhet tog vi tag i dagen. 
Kl är nu lunch och allt känns redan bättre! Med mjukiskläder på kroppen känner jag att även denna dagen går at göra till en fin dag. 
Mycket jobb, men härliga kunder, så jag klagar inte:)

Ha en fin dag! 
Slänger med en bild på gårdagens kvällsjobb:)


Kommentera inlägget här :