Rutiner

publicerat i Allmänt;

Varje morgon har jag och barnen en speciell rutin och jag har egentligen aldrig tänkt på det som en rutin fören idag på morgonen! 

Hur morgonen än har sett ut så när vi kommer ut och sätter oss i bilen så får dom välja vilken låt vi ska lyssna på påväg till förskolan. 
I vanlig ordning brukar det bli laleh, saraha eller marcus & martinus. Alla låtar är ganska glada och vad som än har hänt på morgonen glöms liksom bort. När vi alla tre försöker överrösta varandra i sången sprids liksom en glädje i magen och idag kom jag på mig själv att sitta och småle när jag hörde deras ljuva stämma i baksätet.
Jag har alltid varit medveten att musik påverkar mig, men jag får nog tacka mina barn för alla morgonar som börjat i kaos, men fortsatt i glädje för att vi sjungt bort allt påväg till förskolan i bilen!

Energin som jag fick i början av förra veckan håller i sig, trots att vädret inte är så roligt! Jag är så tacksam för att jag har kommit tillbaka och helgen har varit helt perfekt! 
Jag och martin fick ett ryck igår, julgardinerna åkte ut och vi släppte in ljuset i hemmet. Doris rum fick sig en makeover och tvätthögen krympte en hel del! 
Jag älskar att pyssla i hemmet och jag är så glad att jag orkar det nu! 
Jag önskar er alla en fin vecka och glöm inte bort att lyssna på lkte musik! 


Kommentera inlägget här :