Tala istället för att tiga!

publicerat i Allmänt;

Igår var jag arg och riktigt, riktigt ledsen. Myndigheter...

I flera års tid har jag tampats med myndigheter, stångat mig blodig. Myndigheter är fantastiskt bra på att "bolla runt" människor. Växel, vänta, telefonsvar, vänta, prata med någon, vänta, bli kopplad till nästa, vänta, för att tillslut vara tillbaka på ruta ett. Då gäller det att ladda om med ny energi och försöka kriga vidare, för kriga det är precis vad man måste göra. 

Ibland önskar jag att jag bara kunde få känna istället för att kämpa. Känna sorg över de människor som inte finns med mig idag, känna glädje över allt fint livet gett mig, mest av allt skulle jag vilja bubbla av lyckan som finns runt mig.
Jag är så innerligt trött på att skiten som är runt omkring mig tar tid från mina känslor. 
Jag är trött på hur världen blivit så snedvriden. Jag är trött på avundsjuka, hat och elaka människor. Jag är trött på normer och ramar som blivit det viktigaste i en människas liv.
Jag är trött på vita väggar och finmålade fasader. Jag är trött på att vara tyst, le fint och niga.

Idag regnar det, men jag ska försöka göra som trollen i filmen Trols. Jag ska dansa och sjunga, jag ska ha färgglada byxor som matchar mina gröna naglar. 
Igår var jag arg, på kvällen var jag ledsen och besviken, nu är jag trött. 

Jag kände mig uppgiven igår när jag la mig, idag har känslan förvandlats till att göra min röst hörd. Jag är viktig, mina åsikter är viktiga, framför allt så mår jag så mycket bättre när jag fått göra min röst hörd.

Det är dags nu, dags att börja prata, dags att få fram sanningen på papper. 

Kram på er alla och glöm aldrig bort att det goda segrar över det onda och att kärlek segrar över hat!

Kommentera inlägget här :