Bulimi=FATTIG!

publicerat i Allmänt;
Hatar när jag är som värst inne i hetsätningsperioderna...går åt flera hundra till mat varje dag som sedan ändå hamnar i toaletten, helt meningslöst men något jag inte kan hindra!
Har återigen plockat undan vågen för jag vet att jag ökar kraftigt i vikt under mina "perioder". Till skillnad från andra hetsätningsperioder i mitt liv har jag den här gången analyserat situationen. Jag anklagar INTE mig själv för att jag äter och spyr, nej hör och häpna: Jag ger mig själv berömm, för jag tror jag har hittat kärnan i problemet denhär gången!

Har funderat mycket på varför jag har hetsätit varje dag sen i söndags och inatt på jobbet kom jag på det. Det är en blandning av stress, oro, och rädsla som jag försöker hantera.

Mamma fyller 50 och mormor 75 denna månaden vilket innebär 2 släktkalas på väldigt kort tid (vilket i sin tur innebär att jag måste träffa min mor!!!) Jag bär på en stor rädsla (och förväntan) inför behandlingen och hur jag kommer att hantera det, sen oroar jag mig mycket om jag kommer att få förlängt kontrakt på jobbet eller inte. Allt detta i kombination med en mycket strulig vecka med extremt lite sömn har ebbat ut i flera hetsätningsattacker.

Så mina vänner efter att ha ätit och spytt nu i typ 1,5 h ska jag sova...en trött och matt kropp som verkligen behöver vila...men jag kommer somna stolt för jag har gjort framsteg...eller?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tant Malin:

Skönt att du vet varför, det är första steget mot att bli frisk. Då förstår man att det inte är ens eget fel utan att det finns en anledning. Sen är nästa steg att våga ta tag i känslorna som man vill döva och skjuta undan med hjälp av mat. Men som sagt, det är nästa steg!

Kram

2:a kommentar, skriven , av Marie.:

Att du ifrågasätter beteendet är absolut framsteg.



Lycka till. Du är inte ensam:)

Kommentera inlägget här :