Självkänsla del 11

publicerat i Allmänt;

Dagen har varit tuff idag, jag är trött och förvirrad. Jag känner mig rastlös och ensam idag.

Idag har jag funderat mycket på varför vi människor är så olyckliga. Jag tror det beror på att vi har allt och blir liksom aldrig nöjda. Vi tror alltid att det finns något bättre! Ibland önskar jag att man bodde i ett fattigt land, där uppskattar man det minsta och jag tror att människorna där är lyckliga.


Det finns inga bekymmer om viktproblem eller pengaproblem. Där är dom glada om dom har mat på bordet och vatten att dricka och där prioriterar man varandra. Familjen betyder allt! Jag är trött på att vara missnöjd och bekymra mig över småsaker.

Vad spelar det för roll om jag inte har den nyaste tröjan, vad spelar det för roll om jag har en dålig hårdag eller om jag ser fet ut någon dag? Jag lever och det finns människor som älskar mig precis för den jag är.

Nu är det Mia Törnbloms böcker som ska läsas, min självkänsla ska växa...och jag vet att jag kommer stråla!


Sov gott! Imorgon är ytterligare en dag som vi kan göra något bra av!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Naa:

Inspirerande :)

2:a kommentar, skriven , av Malin:

Det ligger så mycket i det där, om att aldrig kunna vara riktigt nöjd. Jag tror faktiskt mycket på att lyckan kommer när man lär sig uppskatta vad man har. Hoppas denna dagen blir lättare för dig. STYRKEKRAMAR

Kommentera inlägget här :