Om 6 dagar..

publicerat i Allmänt;
kommer jag troligen vara jättenervös. Jag kommer inte ha sovit någonting och hunnit packa om min väska tretusen gånger. Min allra bästaste kommer att vara vid min sida och försöka prata lite vett i en tankspridd, förvirrad, rädd, nervös och lättad Mela...

Ni vet säkert vad jag pratar om....inläggningen. Jag skjuter det hela tiden framför mig...tänker att det är lååååångt kvar, men ibland slår det mig som en blixt att nu är det nära, så fruktansvärt nära. Det gör mig panikslagen och rädd, men samtidigt lättad och glad. Jag är nyfiken på vad det innebär att leva ett friskt liv.

Det var som min gamla kompis i från högstadiet skrev till mig (och hon har så fruktansvärt rätt). Att vara sjuk, det kan vi....vi vet vad det innebär och det har blivit vår trygghet. Eftersom vi inte kommer ihåg hur det är att vara frisk blir det otryggt, det är något som skrämmer oss.

Precis så är det för mig....men jag är redo att börja nosa på det friska och så småningom släppa in det i mitt liv...Jag vet att det är en lång kamp....men jag VET att det kommer att vara värt vartenda steg!!!

Kristian sa Jag älskar dig idag med....idag tog jag åt mig, log och hjärtat slog två extra slag:)

Puss puss

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tant Malin:

Det är så himla sant, att äs blir en krycka - nåt som känns säkert och invant. Men livet på andra sidan är betydligt häftigare, jag lovar!



Kram & lycka till!

2:a kommentar, skriven , av Sara:

Om du bara visste vad jag tänker och önskar dig lycka till nu. Vilken resa du ska ut på! Underbara du, let me know hur det går då.



Var är det du ska läggas in? Din ålder och ort är jag lite nyfiken på.. KRAM!

SARA

3:e kommentar, skriven , av Malin:

Hej igen!

Sitter och väntar på att läkaren ska ringa. Fixar hundvakt och packar... Vad ska man ha med sig? Eller rättare sagt, vad får man inte ha med sig!? Du får gärna länka min blogg, skriver den ju mest för mig själv, men om någon läser är det alltid roligt... Lycka till med allt, vi får ta och höras av längs vägen!

Kram!

4:e kommentar, skriven , av K:

Om 6 dagar kommer du att få stöd i din resa mot ett liv där man får må bra! =)

Kommentera inlägget här :