JAG ÄR UNIK!

publicerat i Allmänt;

Andra människor kan kalla oss underliga, dumma, speciella, konstiga....jag kallar oss UNIKA!

Vi har nog alla haft känslan av att vi inte passar in. Vi har gjort allt för att anpassa oss, men hur vi än gör blir det bara fel och det lägger vi på oss. Varför blir det då så fel?, när allt vi vill är att göra rätt, få andra människor att må bra? Svaret är så enkelt att det är näst intill omöjligt att se det!
Det blir fel för att vi inte är oss själva. Vi kan inte anpassa oss så att andra ska tycka om oss. Tycker dom inte om oss som vi är kommer dom definitivt inte tycka om oss om vi försöker vara nåt vi inte är.

Rörigt blev det, men det jag försöker säja är helt enkelt att vi inte kan begära av andra människor att dom ska tycka om oss, om vi inte tycker om oss själva. Vi kan inte begära att andra människor ska stötta oss om vi hela tiden trycker ner oss själva i skorna.

Du är bra precis så som du är och ingen kan göra det bättre! Det ända du någonsin kommer att vara bäst på, är att vara dig själv!

Ibland, eller väldigt ofta komplicerar vi till det så, hjärnan tänker så mycket mer än vad som är nödvändigt. Jag är unik PUNKT. Jag är bäst PUNKT. Det spelar ingen roll vilka argument någon kommer med så har jag rätt i det här.

Så är det, så ta nu och programmera in detta i era komplicerade hjärnor och pränta in det där för alltid, för så jävla enkelt är det!




Nu ska jag sova och vare sig du väljer att ta åt dig eller inte så tycker jag om dig! Jag bryr mig om dig, du är min vän!


Så, god natt på er...hmm människor är verkligen ett släkte för sig, hihi....

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Theresia Vågenäs:

Du är min vän Michaela, och du är så stark! Jag är så imponerad över din resa. Är du i Jkpg nån gång så hojta! Jag lovar att hojta om jag är i Götet ;)

Puss o Kram Theresia

2:a kommentar, skriven , av malin:

kram underbara människa, när får man lära känna dig lite? Kram

3:e kommentar, skriven , av Ida:

Härligt att få läsa här igen och att du är på bättringsvägen! Jag bryr mig om dig min vän! Saknar dig som attan!

Stor Kram

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

vi är så j-a GRYMMA!!!!

Kommentera inlägget här :