Välkommen hem Zebastian!

publicerat i Allmänt;
Äntligen, som vi har väntat!
Nu är du hemma. När saknaden blir för stor är du endast tio minuter bort! Jag kan krama dig varje dag, lukta på dig och känna din närhet, för det är just vad du är, NÄRA!

Älskade lillebror, du har kommit hem! I nästan fyra månader har sjukhuset varit ditt hem, i nästan fyra månader har sjukhuset varit en del av vår vardag, nu är du hos oss igen. I vårt hem, i DITT hem!
Det känns så skönt...mycket har förändrats sen du sist va hemma, men nu är vi i alla fall tillsammans och tillsammans är vi starka! Julen kommer inte bli densamma, men vi kan vara tillsammans och det är en stor julklapp i sig!

Idag mötte ditt ansikte för första gången på nästan fyra månader frisk luft. För dig blev det sommar till vinter på en gång. Idag fick ditt ansikte möte den första snön 2009 och vi är så lyckliga!
IDAG FICK JAG ETT SAMMANBROTT

Jag kände mig en liten stund som världens mest ruttnigaste människa som vandrat på denna jorden. Jag kände mig som världens sämsta storasyster.
Jag var helt inställd på att du skulle komma hem imorgon. Ringde till mamma för att kolla om dom behövde hjälp med nåt hemma inför din hemkomst och hon säjer att du redan är hemma. Hela min värld föll samman för en kort minut...
Tårarna sprutade och jag va helt förstörd.
Just då är det skönt att ha kärlek hemma som påminner mig om att det är lätt att glömma. Han påminner mig om att jag haft mycket med jobbet. Han påminner mig om att jag fortfarande är en bra människa, en bra syster. Han påminner mig om att du VET att jag älskar dig även om jag råkade glömma för en liten liten stund. Han påminner mig om att du vill att jag ska vara glad, älskade lillebror, jag mår bra, jag är lycklig och jag lever ett sunt och friskt liv!

Precis så som du vill, precis som du sagt till mig!


Hem ljuva hem...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av johanna:

härlig läsning Mikaela! kram

2:a kommentar, skriven , av Bella, en gammal vän till honom:

Oh vad härligt!!! Hur mår han? Är han vid medvetandet? Funderar på att hälsa på honom någon dag. Man har ju hört så mycket skitsnack hit och dit så jag tror inte längre på något som inte kommer från säkra källor =) Ge honom en STOR kram från mig så länge!

Kram Bella

3:e kommentar, skriven , av Anna och O:

Hej Vännen!! Ja, äntligen är väl det rätt ordet för dagen! Du ÄR en toppen människa, en varm och underbar person att ha i sin närhet och vi skulle inte byta bort vår förvirrade :-) Michaela för allt smör i Småland!

Puss och kram Anna och O

4:e kommentar, skriven , av Michaela:

Bella; Ja, det är härligt att han har fått komma hem....äntligen, som vi väntat! Han sover fortfarande, men han kämpar på varje dag. Han andas själv men får ca 1- 1,5 liter syrgas om dagen. Vi fortsätter att be och hoppas på mirakel....



Anna; Du är ju rolig! Härligt att veta att ni tycker om mig mer än smöret i småland;) Och förvirrad kan jag ju inte annat än att hålla med om att jag är! Få ta och ses innan julaftonen har kommit!



Kram på er!

5:e kommentar, skriven , av Ida:

Vad härligt att han e hemma! Vi ber för ett mirakel här oxå & snart är det ju jul då allt kan hända, mirakel helg =)

Stor kram min vän

6:e kommentar, skriven , av Lisa:

vad skönt att han har kommit hem nu, den glädjer en i hjärtat, nu är det ett mirakel som väntas!

7:e kommentar, skriven , av Lisa:

när du är hemma nästa gång, ge han en puss och hälsa honom från christoffer och mig =)

Kommentera inlägget här :