Fisar

publicerat i Allmänt;
Jag vet att jag inte riktigt är som alla andra, men här kommer ett inlägg om fisar. Ni har alla säkert funderat över vissa saker när det gäller fisar...men alla är ju inte som jag och gör ett samtalsämne om det..hehe
Jag har ofta undrat hur fisar kan lukta så himla olika. Titta bara på mig och min sambo, vi äter i stort sett samma mat, men ändå luktar våra fisar så olika.
En del människors fisar luktar inte alls och det förstår jag inte!!
Såhär svarar 118 100 på varför man fiser;

 

Varför fiser man?

Anledningen till att man fiser är att kroppen måste göra sig av med gaser. Gaserna som släpps ut består till största del av kvävgas, men även metangas och vätgas. Det som gör att fisar upplevs illaluktande är den innehåller små mängder svavelhaltiga gaser, till exempel svavelväte

Jag hittade en ganska rolig diskussionssida på nätet om just fisar. Där får man en del svar på sina frågor...hmm

https://www.flashback.org/t1153346

Sjukt inlägg jag vet! Men ganska kul...ha en fin dag i solen!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sys:

hahaha.. ja det är ju du i ett nötskal... Mina luktar ju inte, det vet du ju.. haha

och dina stinker... haha

Har nog aldrig tänkt på detta, förutom i samtalsämne ihop med dig.. men ja, allt har ju sin förklaring... nästan.. ;)

Puss

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

haha, saknar dig an mer... ;P



puss pa dig, gullunge <33



3:e kommentar, skriven , av Emelie:

Du är ju för rolig stumpan! Kram kram

4:e kommentar, skriven , av camilla:

detta inlägg förvånar mig absolut inte;)

5:e kommentar, skriven , av Emelie - EmeliesPlace:

haha kul inlägg :P

6:e kommentar, skriven , av camilla:

detta in lägg förvånar mig absolut inte:(

Kommentera inlägget här :