Ventil

publicerat i Allmänt;
Igår hände det!

Jag pratar inte om att vi skulle vunnit på triss, hunnit igenom smutstvätten eller haft en underbar svettig natt tillsammans, nej något mycket mer sällsynt....(trumvirvel) Jag och min blivande man fick tid att prata! Då menar jag inte allmänt prat om vädret, nej alltså riktigt prata, alltså riktigt, riktigt på-djupet-prata, sådär så man känner att fjärilarna börja snurra i magen igen!

Nu undrar ni säkert, hallå....dom ska gifta sig och allt, pratar dom så sällan med varandra?! och svaret är ett enkelt och kort JA! I vårat liv består dygnet tyvärr av endast 24 timmar och helt ärligt så förstår jag inte hur folk hinner med att konvesera med varandra!

Våra dagar består av en hejdåpuss på morgonen (om det hinns med eftersom min kära sambo gillar att snoza) innan M drar till jobbet. kl 16.30 kommer han hem, om vi hinner så käkar vi middag tillsammans, eller så står jag och stampar i hallen med en trött och kinkig (men ack så underbar) Rut på axeln, för att kunden som jag ska spendera kvällen med ska komma om exakt 2 minuter...

Efter arbetspasset ska det plockas i ordning, fixas med bokföring, kollas på tv, duscha (om orken finns) och tillslut landa i sängen för att hinna somna ett par timmar och hoppas på att lilfisan sover hela natten!

Ja, och så går vårt ekorrehjul runt. M somnar innan hans huvud landat på kudden och jag ligger vaken...eftersom dagarna och kvällarna innebär FULLT UPP, passar min lilla hjärna på att börja snurra kl 22.00...då ska den tänka på allt som inte fått utrymme under dagen. Så där ligger jag! Tänker, lyssnar, tänker lyssnar...ja ni fattar själva va!

Men för att komma till sak, igår fick mina tankar komma ut i ord och min fina älsk låg där och lyssna! Inte med ett halvt öra nästan sovandes, nä med förstående ögon och respons!

Att M överhuvudtaget står fast vid sitt frieri och fortfarande inte ställt in bröllpet är för mig en gåta...min hjärna går som sagt på högvarv och igår fick han en liten inblick i hur det kan vara att ha en michaelahjärna. Han fick glatt veta min oro över ekonomi, renovering, smutstvätt, momsredovisning, matlagning, skräcken över om klänningen skulle vara förliten på själva bröllopsdagen (för min kropp skulle ju faktiskt kunna explodera och över en natt väga sisådär 20 kilo mer), till hur man skulle kunna gå tillväga för att framställa en ny billigare gelè för att sedan bli mångmiljonär på den produken...jag får ju inte heller glömma den där lilla tanken om hur man skulle kunna vädja till alla i sverige att skänka en krona till mig för att sedan bli miljonär på det...

Ni kanske förstår själva att jag har det inte lätt alla gånger...vi kom i alla fall fram till att jag nog behöver en ventil. Min gärna är som en sån där stor uppblåsbar madrass full med luft, som nog skulle behöva pysa lite ett par gånger i veckan (för husfridens skull!) Sagt och gjort...
Imorse sparkar han upp mig (ja, han hoppade till och med sina snoooozningar för min skull!!!), jag drog på mysisar och träningsskor och börja vandra! 30 minuters rask promenad blev det kl 06.00, och tro det eller ej, men det känns fantastiskt. 30 minuter kanske inte låter mycket, men i den takt min hjärna jobbar så han jag beta av en hel del av världsproblemen som finns i mitt huvud!

En ytterligare ventil är ju att jag återupptagit bloggandet, och det känns superbra!

Så THANKS FOR LISTENING (det blir nog en vettig människa av mig så småningom oxå), tips från läsarna för en god natts sömn mottages mer än gärna!!!

OVER and OUT!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tant Malin:

Hej och välkommen tillbaks! Så kul att höra från dig, och så kul att det verkar gå så bra för dig!



Stora kramar,

Malin

2:a kommentar, skriven , av Michaela:

Tusen tack Malin!

Skönt att vara tillbaka!!!

Kommentera inlägget här :