Självkänsla

publicerat i Allmänt;
Tänkte skriva lite om självkänsla...av egen erfarenhet så vet jag att det är något som många av mina medmänniskor saknar eller har ytterst lite av.
Det gör så ont i mitt hjärta när jag ser människor i min närhet må dåligt. Extra ont gör det när jag ser att dom jag bryr mig om har stängt av, dom orkar inte längre känna. Jag har själv varit där, och det är ett ställe som jag aldrig mer vill tillbaka till...
Jag vet att det enda sättet ut är att hjälpa sig själv och där tror jag mycket spelar in i hur man ser på sig själv. Hatar du dig själv orkar du inte känna.
Men till frågan, hur bygger man då upp sin självkänsla och lär sig att älska sig själv för den man är?
I mitt fall klarade jag inte av det ensam. Jag bestämde mig för en förändring, men jag behövde mycket hjälp på vägen!
Jag gjorde jobbet själv, men jag förlitade mig oxå på andra. Av psykologerna fick jag verktyg som jag kunde dela med mina närmsta och med deras hjälp fann jag mig själv igen.

En övning som jag tycker att varje människa borde prova på är att stäla sig framför spegeln en gång om dagen och berömma sig själv. Ta på kroppen och beröm dig själv, även om du inte tror på det....
Jag lovar du kommer börja tro på det med tiden! Jag säger bara fake it til u make it!!!!

Pussar och kramar!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Rebecka Alverbo:

Du är fin Michaela:) <3

Svar: :) du oxå! Glöm aldrig!!
Michaela

2:a kommentar, skriven , av Jane:

Instämmer med förra talaren!
Tänk vad det är lustig egentligen. Man kan tycka och tro att någon är så fin och perfekt och allt, utan att veta om, att den personen kanske inte alls känner så om sig själv. Vi alla har nog våra brister, men måste lära oss att tycka om oss själva!
Kram på dig, Michaela! :)

3:e kommentar, skriven , av Diana og Kim :

Hej michaela
Lige hilsen til dig og din familie - håber I har det godt
Knus fra " kusine Diana og Kim Esbjerg

Svar: Hej! Kul att ni hittat hit! Massa kramar tillbaka:)
Michaela

Kommentera inlägget här :