Jag gjorde en förvandling över natt...

publicerat i Allmänt;

Riktigt så enkelt som rubriken säger var det ju inte, men det kändes nästan så! I måndags vaknade jag upp med en bubblande känsla i kroppen. När jag såg mig själv i spegeln fanns där både charm, glädje och busighet i mina ögon. 

Jag har under någon månads tid tittat mig i spegeln och sett en trött, gammal kvinna som får kämpa sig till allt. 
Men i måndags var det annorlunda, kanske har mitt tillåtande till att vara trött, mitt tillåtande till att vila, mitt tillåtande till att sörja börjat ge resultat? 
Kanske är det så att de har börja träda fram en kvinna i spegeln med rak rygg, ett äkta leende som syns i ögonen, en tacksamhet till livet och trygg kvinna som står där framför mig? 
Igår när jag vaknade kände jag likadant! Det kändes som jag hade vunnit på lotto. Rädslan för att känslan skulle försvinna fanns så klart någonstans inom mig, men jag ignorerade den!
Jag ringde till min bästa vän, pappa och gav min man en kram som innerfattade den härliga känslan i kroppen som jag hade. 
Jag somnade med ett leende igår. Tackade gud för att jag fått uppleva en sådan känsla.
Jag vet inte vad som har hänt, men samma känsla finns i kroppen idag och nu vill jag sprida ordet vidare. 

Jag äger min historia, den äger inte mig längre. Jag äger mitt liv. 
Dessa ord sa en mycket klok kvinna till mig i höstas och jag tror det har börjat sjunka in nu. 
Min historia är min, men den ska inte äga mig och förgöra mitt liv. 
Jag hoppas att känslan håller i sig och jag kommer att jobba för det! 
Så till alla er som känner att livet är tufft, fortsätt kämpa, för en morgon har det vänt!
Ge er tillåtelse att vila om ni är trötta, jag gjorde det och jag är stolt över det. I denna högpresterande värld är det viktigt med vila och återhämtning.  

Kärlek och glädje till er❤

Kommentera inlägget här :